پشت پرده های مگامال و هایپرمی/ تعیین اجاره میلیاردی

پشت پرده های مگامال و هایپرمی/ تعیین اجاره میلیاردی

داستان همکاری فیمابین مجتمع مگامال و فروشگاه زنجیره ای هایپرمی که اتفاقا اولین شعبه آن در شهرک اکباتان افتتاح شده است وارد مراحل حساس شده و در این میان آنطور که مشخص است فاکتور مهمی که کمترین میزان توجه را از جانب مدیران بالادستی به خود اختصاص داده، منافع مردم اکباتان به عنوان همسایگانی است که طی سالهای متمادی متحمل مشکلات جانبی بسیاری از مراحل ساخت و ساز در مگامال هستند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، اطلاع از پشت پرده های موجود میان مالک و مستأجر مورد اشاره کار چندان راحتی نیست اما پیگیری هایی که در این زمینه صورت گرفته نتایج قابل ملاحظه ای را مشخص ساخته که البته این پیگیری ها نیازمند توضیحات تکمیلی از طرف مدیران تصمیم گیر در مگامال می باشد تا واقعا مشخص شود سرنوشت فروشگاهی که تأمین مایحتاج روزانه چند هزار اکباتانی را بر عهده دارد به کجا ختم می شود.

اختلاف قیمت چند صد میلیونی

مشکل اصلی بر سر تمدید قرارداد برند هایپرمی برای حضور در دوره 5 ساله دوم، مبلغ قرارداد اجاره ماهیانه است. در این رابطه منابع مطلع از پیشنهاد یک میلیارد و دویست میلیونی مگامالی ها برای هر ماه خبر داده اند و در سمت مقابل مدیران هایپرمی تنها نیمی از این مبلغ را در توان پرداختی خود می دانند و بر همین اساس فعلا کشمکش ها ادامه دارد. البته بسیار ایده آل بود اگر مدیران هر دو گروه در رابطه با پیشنهادات ارائه شده توضیحات کافی را ارائه می کردند اما فعلا روابط عمومی های هر دو طرف به خواست مقامات مافوق خود سیاست سکوت در پیش گرفته اند.

آدرس غلطی که واسطه ها می دهند

اما در به وجود آمدن وضعیت فعلی بین دو مجموعه که حتی شنیده ایم کار به مراجع قضایی نیز کشیده شده و در پایان ماه جاری جلسه دادگاه برای دریافت حکم تخلیه مالک هم برگزار خواهد شد، واسطه ها بی تأثیر نبوده اند چون از مدتها پیش زمزمه هایی در خصوص وجود امتیازاتی خاص برای جایگزین شدن یک برند فروشگاه زنجیره ای به جای هایپرمی در میان صاحبین واحدهای تجاری مگامال رد و بدل می شود.

برخی از واسطه ها در راستای تلاش هر چه بیشتر برای جا به جایی هایپرمی در جلسات خود با مالکین هایپر مارکت مگامال به این نکته اشاره کرده اند که فروش تمام 15 شعبه دیگر برند هایپرمی در سطح ایران (اعم از اصفهان، مازندران، کرج و ...) به اندازه شعبه هایپرمی اکباتان نمی باشد و تا هر مبلغی که قرارداد ماهیانه افزایش پیدا کند آنها مجبور به تمکین هستند.   

به نظر می رسد عمده تصمیم مدیران ارشد مگامال در راستای همین تحلیل می باشد که به نظر غیر منطقی و غیر واقعی می باشد.  

منافع مردم اکباتان، شاید وقتی دیگر!

اما در این میان همانطور که اشاره شد کمترین میزان توجه معوطف به منافع اکباتانی های بیگناهی است که بیش از 10 سال است خاک ساخت و ساز پروژه مگامال را خورده اند. ساخت و سازی که فعلا پس از یک دهه تنها سود قابل توجه اش یک فروشگاه خرید روزانه بوده که به سبب تنوع محصولات و البته تخفیف های قیمتی چشمگیر مشتریان زیادی در بین اهالی و حتی همسایگان شهرک اکباتان پیدا کرده است.

در سمت دیگر ماجرا تکلیف اکباتانی هایی که بصورت پاره وقت و میان وقت در این فروشگاه مشغول فعالیت هستند نیز نامشخص است. طبق آمار موجود بیش از 100 جوان اکباتانی در این شعبه از هایپرمی مشغول فعالیت هستند و فکرش را بکنید که به یکباره بین دو گزینه اجبار برای تغییر محل فعالیت و یا بیکاری، یکی را انتخاب کنند. انتخابی که به دلیل ملاحظات مالی مدنظر آقایان قطعا عادلانه نخواهد بود.

منتشر شده در دوشنبه 25 دي 1396       کد خبر : 7572
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح