دلایل اجرا شدن «سناریوی» تغییر در هیئت مدیره مرکزی

دلایل اجرا شدن «سناریوی» تغییر در هیئت مدیره مرکزی

48 ساعت از شفاف سازی 4 اکباتان در مورد جلسه سه شنبه هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان می گذرد و همچنان سکوت علی ارادتی، رئیس هیئت مدیره در این رابطه خود نکته ی مهمی است. سکوتی که طبعا می تواند «تأیید کننده» موارد مطرح شده باشد چون در غیر اینصورت سر و کله ی «تکذیب» ها به سرعت پیدا می شدند.     

به گزارش سایت خبری اکباتان، تیرماه سال جاری وقتی یکی از اعضای هیئت مدیره مرکزی در بازدید گروهی از پروژه مگامال بصورت درگوشی از تلاش برای «جا به جایی» رئیس در تشکل فراگیر مدیریتیِ اکباتان سخن گفت، کمتر کسی باور می کرد که تنها 7 ماه پس از استقرار تیم جدید حواسها به سمت حواشی اینچنینی معطوف باشد. اما مروز زمان نشان داد که «تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها».

در ادامه به مهمترین مواردی خواهیم پرداخت که نگاه برخی اعضای هیئت مدیره مرکزی را «خیلی» زود به سمت صندلی مرد شماره یک معطوف کرد.

ورودی دوم مترو، بذل و بخشش مشاعات بلوک 13

یکی از اعضای هیئت مدیره مرکزی اختلاف نظر گسترده ای با شخص رئیس هیئت مدیره مرکزی دارد. این اختلاف نظرها از روز نخست نشانه هایش مشخص بود و البته زمان و مکان مشخصی نداشت. اوج این تقابل ها به هنگام میزبانی از «مترویی ها» بازمی گردد، آنجاییکه رئیس در مقابل خواسته پیمانکار مترو مبنی بر اختصاص فضای اختصاصی بلوک 13 برای ساخت ورودی دوم مترو به شدت مقاومت می کند و معتقد است بیش از این نباید مزاحمت های جانبی را برای اهالی بلوک های 11 و 13 تحمیل کرد. اما در کشاکش این موضوع فرد مورد نظر یکدفعه خطاب به پیمانکار می گوید: این بحث ها فاید ندارد شما از همان ماده 9 (ابزار قانونی شرکت مترو برای در اختیار گرفتن محدوده مد نظر) استفاده کن! طبیعی است که پس از اظهار نظر صورت گرفته برای دقایقی جو جلسه بین دو عضو خودی از حالت طبیعی خارج می شود.

سایر حاضرین معتقد بودند که این شخص به دلیل نزدیک نشدن ورودی جدید مترو به بلوک محل زندگی اش که باعث خراب شدن چشم انداز بلوکش می شد، از مشاعات بلوک 13 مایه گذاشته است. 

باز هم ورودی دوم مترو این بار در فاز 1

ساخت ورودی جدید مترو در یکسال گذشته تنها یکبار مسئله ساز نشده است.

در اثنای رایزنی پیمانکار خط مترو برای ایجاد ورودی دوم ایستگاه مترو در شهرک اکباتان، برخی مرکزی ها و بالاخص اعضای فاز دو پیشنهاد می کنند که یک ورودی جدید در سمت غربی مگامال و در داخل بلوار شهید بوذری فاز 1 ساخته شود تا بار ترافیکی مترو در فاز 2 تا حدودی کمتر شود و اهالی فاز 1 و 3 برای استفاده از مترو مجبور نشوند حتما به فاز 2 بیایند.

اینجا هم برخی فاز یکی ها نمی توانند و نمی خواهند ورود مترو به فاز یک را تحمل کنند و طبیعی است که تلاش برای لای چرخ گذاشتن چوبها شدت بیشتری پیدا کرد.

میدان میوه و تره بار، همانجا بماند

دیگر موضوع مورد اختلاف در بین اعضای هیئت مدیره مرکزی، میدان میوه و تره بار فاز 2 است. از یک سو رئیس هیئت مدیره مرکزی معقتد است طبق تعهد مگامال مکان فعلی قرار بوده موقت باشد و باید در مرحله تکمیل این پروژه، میدان تره بار به محل سابق خود یعنی داخل زمین های مگامال بازگردد.  

اما این گفته مورد موافقت برخی اعضای فاز 2 نیست و آنها ترجیح می دهند تره بار همینجا بماند و از موقعیت بلوک آنها دورتر باشد. این در حالی است که وجود مسجد و مغازه های پیرامونی در کنار میدان میوه و تره بار وزنِ قسمت شمالی بلوار شهید صارمی در فاز 2 را با یک ترافیک مداوم همراه ساخته و از همین روی پیگیری ها برای بازگشت تره بار به داخل مگامال غیر منطقی به نظر نمی رسد.

جلوگیری از «پله» شدن برای شرکت های تجاری

اکباتان به سبب پتانسیل جمعیتی دارد بازار قابل توجهی برای شرکتهای خدماتی و تجاری محسوب می شود چون به راحتی و با یک معرفی ساده در بین بلوکها می توانند سودهای قابل توجهی بدست بیاورند. از همین روی هفته ای یکی دو درخواست تعامل تجاری به دفتر هیئت مدیره مرکزی ارسال می شود. البته این موضوع جدید نیست و از گذشته ها همین روال بوده اما اخیرا شکل موضوع تا حدودی متفاوت شده و پیشنهادات همکاری به جای فکس یا ارسال مستقیم از طرف دفتر شرکت ها توسط برخی اعضای هیئت مدیره مرکزی به جلسات رسمی آورده می شود. در این رابطه توضیح بیشتر جایز نیست و طبعا ماجرا کاملا مشهود است. البته فعلا این درخواست ها با مقاومت جدی برای موافقت مواجه شده اند اما دلخوری ها ...

--------------------------------------------------------------

موارد بالا تنها چند پرده از اختلاف نظرهایی است که رئیس هیئت مدیره مرکزی با برخی اعضا دارد. اختلافاتی که امروز طرف مقابل را به این نتیجه رسانده که هر طور شده باید صندلی شماره یک را جا به جا کرد. حالا این تکاپو به کجا ختم شود و چه داستان هایی را به دنبال دارد چندان مورد توجه قرار نگرفته است. فعلا مهم این است که «سناریو» اجرا شود. 

منتشر شده در شنبه 30 دي 1396       کد خبر : 7595
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح