روزهای بدون «مدیر عامل» در مگامال

روزهای بدون «مدیر عامل» در مگامال

حضور سید یاسر نیازی در مقام سرپرست شرکت نگین آرای آسیا (مجری مگامال) به حدود 3 ماه رسیده و در تمام این مدت وی از اختیارات تام و تمام یک مدیر عامل برخوردار نبوده، بحثی که در عمل سختی های بسیاری را برای نفر اول در امور اجرایی این شرکت به همراه داشته است.   

در همین رابطه سایت خبری اکباتان به بررسی ابعاد گوناگون این موضوع پرداخته است.

شاید آخرین شانس مگامال باشد  

نیازی مدیر جوانی است اما بسیار با تجربه و کارکشته و اگر اغراق نباشد باید اعتراف کرد که طی سالهای اخیر بهترین گزینه برای حضور در رأس امور اجرایی مگامال در شهرک اکباتان است. چون نه «ناکارآمدی» اسلاف  پیش از خود را دارد و نه عادت به قائم شدن در اتاقش و از پذیرش مراجعه کنندگان «سرباز زدن» را پیش می گیرد. وی حتی در زمانی که به حکم مقام قضایی پارکینگ مگامال به حالت تعطیل درمی آید بدون «فرار» و با آرامش خاطر به پاسخگویی و مذاکره مشغول می شود.

اما همین مدیر با تجربه از روزهای نخست کارش عملا چوب لای چرخش رفته است. البته این سناریو نه از طرف بالادستی ها بلکه از جانب «دور و بری ها» یعنی تیم اجرایی نگین پیاده شده است. آنهایی که شاید رویای مدیر عاملی در سر می پروراندند اما ایام به کام نشده است. بر همین اساس سرپرست جوان طی 3 ماهه گذشته هیچگاه از اختیار عمل یک مدیر عامل کامل برخوردار نبوده است که در نهایت باید فکری به حال این موضوع کرد. نگارنده سخت بر این باور است که اگر مگامال با نیازی «راه نیفتد» دیگر راه نخواهد افتاد و به عبارتی وی آخرین شانس بازشدن گره کوری است که 12 سال از ایجاد شدنش می گذرد.  

سهامداران بخش خصوصی: موافقیم

چندی پیش شایعه ای در راهروهای شرکت نگین به گوش می رسید که سهامداران خصوصی پروژه مدیر عامل شدن نیازی نیستند و به همین دلیل سرپرستی وی طولانی شده است. در همین رابطه یکی از سهامداران اصلی بخش خصوصی ضمن تکذیب این مطلب و با شرط فاش نشدن نامش گفت: کاملا موافق حضور آقای نیازی هستیم. ایشان علاوه بر اینکه مهندس عمران است و سابقه اجرایی خوبی دارد، 2 سال نیز به طور مداوم در کنار هیئت مدیره شرکت نگین بوده و به همین دلیل آشنایی خوبی نسبت به مشکلات موجود دارد.

این فرد در خاتمه هم گفت: قطعا در اولین جلسه هیئت مدیره مراتب حمایت خود را از حضور آقای نیازی در کسوت مدیر عامل شرکت نگین ابراز خواهیم کرد.

تکاپوهای مدیر عامل سابق

از ما نشنیده بگیرید اما این روزها و با طولانی شدن تعیین مدیر عامل جدید شرکت نگین آرای آسیا یکی از مدیران عامل سابق سخت به تکاپو افتاده است تا شاید شرایط بازگشتش محقق شود. شخص مذکور این روزها تماس های متعددی نیز با سهامداران مگامال برقرار کرده است.  

بالاخره جنس صندلی های شرکت نگین بسیار مرغوب است و تنها کافی است دمی بر روی آنها تکیه بزنید، در این صورت دیگر خاطره این لذت از زیر زبانتان خارج نمی شود!

دلخوری بانک شهر به دلیل بلاتکلیفی

مدتها است که قرار است تکلیف بخش هایی از پروژه مگامال که به متعلق به بانک شهر می باشد، روشن شود. این کار بنا به تفاهم صورت گرفته باید در قالب امضای صورتجلسه ای به انجام برسد تا وضعیت «بودن» بانکی ها مشخص شود.

امضای صورتجلسه مورد نظر طبعا یکی از مواردی است که باید نفر اول شرکت نگین یعنی شخص مدیر عامل پیگیری کند اما فعلا کار به جایی رسیده است که نماینده بانک شهر نه تنها دلخور شده است بلکه صحبت هایی متفاوت از آنچه که همیشه رد و بدل میشده هم به زبان آورده است.

البته این دلخوری تنها از طرف بانک شهر نیست بلکه سایر سهامداران پروژه مگامال نیز به دنبال برطرف شدن این بلاتکلیفی ها هستند تا شاید بعد از چند سال بالاخره کار به روال اصلی خود بازگردد. 

منتشر شده در يكشنبه 15 بهمن 1396       کد خبر : 7642
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح