مترو با اکباتانی ها «بازی» می کند/ نیازی به ورودی جدید نیست

مترو با اکباتانی ها «بازی» می کند/ نیازی به ورودی جدید نیست

من به دفعات در جلسات مختلفی که با حتی با حضور پیمانکاران شرکت مترو داشتیم به صراحت عنوان کردم که از نظر فنی نیازی به ایجاد ورودی دوم برای ایستگاه مترو وجود ندارد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، هوشنگ هموطن عضو شورایاری و هیئت مدیره مرکزی اکباتان در خصوص ایجاد ورودی جدید مترو در شهرک اکباتان نظرات متفاوتی را نسبت به آنچه که پیش از این بیان شده دارد. وی ضمن رد لزوم ساختن ورودی جدید مترو گفت: به دفعات و به صراحت در جلسات مختلف اعلام کردم که شرکت مترو با ما «بازی» می کند چون کلا مترو باید دارای 2 ورودی و خروجی باشد که در حال حاضر این 2 ورودی و خروجی در ساختار ایستگاه مترو در اکباتان وجود دارد. یکی دربی است که از داخل مترو به مگامال باز می شود و دیگری دربی است که در مقابل بلوک 13 تعبیه شده است.

هموطن در توضیح فنی صحبت های خود نیز افزود: اگر خدای نکرده اتفاق ناگواری رخ دهد شما به یکباره از جایی که سوار قطار می شوید یا تونل های اصلی مترو وجود دارند نمی توانید خارج شوید و باید از محل سوار و پیاده شدن قطارها وارد «سطح» یعنی همانجایی که بلیط می خرید و مسیر حرکت متروی خود را انتخاب می کنید، به بیرون انتقال پیدا کنید و به همین دلیل اصلا اهمیتی ندارد که یک ورودی آنطرف خط حرکت قطار باشد و یک ورودی اینطرف و استدلالی که پیمانکار خط 4 می آورد اصلا قابل قبول نیست و تنها برای انحراف افکار مردم به یک سمت و سوی دیگر است.

عضو شورایاری اکباتان در پاسخ به چرایی طرح این موضوع از طرف پیمانکار خط 4 هم گفت: من ایستگاههای متعددی در سطح شهر تهران می توانم معرفی کنم که تنها با یک ورودی و خروجی فعالیت می کنند، همین خط 4 مترو در ایستگاه پیروزی فقط یک مسیر ورود و خروج دارد. بهتر است که 2 ورودی و خروجی وجود داشته باشد تا در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه ایمنی بیشتری برای استفاده کنندگان از مترو لحاظ شود که ما هم در اکباتان این 2 مسیر را داریم. مترو به دلیل اختلافات مالی که مدعی است با پروژه مگامال دارد حاضر نیست راه ورودی به مگامال را باز کند و این راه را به رغم اتمام مراحل کاری اش بسته تا به نوعی مسائل مالی مدنظر خود را حل کند.

عضو هیئت مدیره مرکزی اکباتان در پاسخ به این پرسش که آیا منطقی است که مترو ورودی احداث شده (مگامال) را در نظر نگیرد و با صرف هزینه دوباره به دنبال ایجاد ورودی جدید باشد نیز گفت: مدیران شرکت مترو مدعی هستند که حدود 50 میلیارد تومان با مگامال اختلاف حساب مالی دارند و چون نمی توانند این مشکل را حل کنند در پی ایجاد یک ورودی جدید هستند که نهایت چند میلیارد هزینه برمی دارد. همه اینها در حالی اتفاق می افتد که اساسا اختلافات مالی بین 2 مجموعه که اتفاقا در هر دوی آنها شهرداری تهران حضور موثر دارد، ربطی به مردم اکباتان ندارد و چرا ما باید تاوان این اختلافات مالی را پس بدهیم!؟

هموطن همچنین در خصوص اعمال ماده 9 برای در اختیار گرفتن زمین روبروی بلوک 13 برای ساخت ورودی جدید هم گفت: اعمال ماده 9 برای جایی است که هیچ راهی وجود نداشته باشد اما در ایستگاه اکباتان اینگونه نیست و حتی اگر نمی خواهند ورودی مگامال را باز کنند می توانند با یک حفاری بسیار کوچک ورودی مورد نظر را در ضلع جنوبی مگامال که پارکینگ است و فضای باز به شمار می رود ایجاد کنند. چرا مجدد می خواهند بلوک 13 و سایر بلوکهای همجوار را مورد آزار و اذیت قرار دهند؟ با توجه به این موارد به صراحت اعلام می کنم که مترو نمی تواند در رابطه با زمین روبروی بلوک 13 اعمال ماده 9 را به انجام برساند.

منتشر شده در دوشنبه 16 بهمن 1396       کد خبر : 7649
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح