طلسم افتتاح مسیر اختصاصی مگامال همچنان ادامه دارد

طلسم افتتاح مسیر اختصاصی مگامال همچنان ادامه دارد

شاید به طلسم اعتقاد نداشته باشید ولی هیچ کلمه مناسب دیگری در خصوص توصیف وضعیت مسیر اختصاصی مگامال که قرار است اتوبان شهید ستاری را مستقیما به داخل این مجتمع وصل کند، یافت نمی شود.

به گزارش سایت خبری اکباتان، در آذرماه سال گذشته معاون عمرانی وقت شرکت نگین (مجری مگامال) از افتتاح این مسیر تا 22 بهمن همان سال صحبت می کرد و در واپسین روزهای بهمن ماه نیز عزیز دولتخواه (رئیس هیئت مدیره شرکت نگین) از پایان این مسیر تا انتهای سال 96 سخن به میان آورد. اما با تمام این خوش بینی ها نتیجه آن شده که فروردین 97 نیز به پایان رسیده و هنوز اتومبیل های مشتریان مگامال از اقصی نقاط شهر تهران به جای ورود مستقیم به مگامال ابتدا وارد شهرک اکباتان می شوند و از همین روی بار ترافیکی، مخصوصا در روزهای آخر هفته با شدت در حوالی میدان شهید صارمی (فاز 2) ادامه دارد.

روز گذشته فرصتی دست داد تا علت این تأخیر را از زبان سید یاسر نیازی سرپرست فعلی شرکت نگین که فعلا «میراث دار» مشکلات تلنبار شده مگامال است، جویا شویم. وی در همان آغاز صحبت ها «تأخیر» پیمانکار را علت اصلی بروز این وقفه برشمرد و گفت: با توجه به اینکه پیمانکار در سال جدید کار خود را هنوز شروع نکرده ما به دنبال پیمانکار دیگری هستیم تا کار را واگذار کنیم و احتمالا ظرف یک هفته آینده وضعیت مشخص خواهد شد. متأسفانه پیمانکار فعلی روند کندی را در پیش گرفته ولی ما به دنبال این هستیم که سریعتر این مسیر به بهره برداری برسد.

نیازی در خصوص علل تأخیر از جانب پیمانکار نیز گفت: شرکت «آرمه نو» تا کنون نزدیک به 120 میلیارد تومان در قالب قراردادهای پیمانکاری با پروژه مگامال همکاری داشته اما در حال حاضر یک بخشی از مطالباتشان باقی مانده و به همین دلیل فعلا از ادامه کار سرباز زده می شود. البته لازم به توضیح است که میزان مطالبات باقی مانده در مقابل رقمی کلی پیمانکاری که تا کنون با ما انجام داده اند رقم بسیار ناچیزی تنها در حدود 2 میلیارد تومان می باشد اما چون کار به انتها رسیده مدیران این شرکت دست به عصا پیش می روند و به دنبال تسویه حساب کامل هستند. به همین دلیل امکان واگذاری این پروژه به یک پیمانکار جدید وجود دارد.

به هر ترتیب امری که واضح و مشخص است اینکه اگر قرار بر تعویض پیمانکار باشد حداقل 2 تا 3 ماه پایان این پروژه به طول می انجامد و به این ترتیب سرنوشت پروژه ای که سالها است وعده افتتاح آن توسط مدیریت های «پیشین» مگامال داده می شود نامشخص خواهد بود. طبق اعلام معاون سابق فنی شرکت نگین این پروژه به حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

منتشر شده در سه شنبه 28 فروردين 1397       کد خبر : 7825
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح