تحلیل بازار مسکن اکباتان در طی ماههای آتی

تحلیل بازار مسکن اکباتان در طی ماههای آتی

با نزدیک شدن به شروع فصل تابستان کم کم بازار مسکن در شهرک اکباتان سمت و سوی خود را پیدا می کند و در این میان مهمترین موردی که همیشه توجهات به آن معطوف است، بحث قیمت است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، طی ماههای پایانی سال 96 قیمت واحدهای مسکونی در اکباتان رشد چشمگیری را از خود نشان داد و از سوی دیگر به یکباره و به دلیل افزایش قیمتها روند ارائه فایل های خرید و فروش در آژانس های املاک محدوده نیز کاهش محسوسی را از خود نشان داد.

اما با سپری شدن تعطیلات نوروزی و حرکت در مسیر رسیدن به فصل دوم سال که تقریبا فعالین بازار رفته رفته خود را پیدا می کنند نشانه هایی جدید از آنچه که قرار است در طی ماههای آتی بوقوع بپیوندد در حال نمایان شدن می باشد.

افزایش فایل های خرید و فروش

همانطور که اشاره شد افزایش دور از انتظار قیمت واحدهای مسکونی در زمستان سال گذشته عملا فروشندگان اکباتانی را به نوعی دچار تردید نمود که در آن مقطع فروش به صلاح است یا نه؟ به همین دلیل بسیاری از آنها که آنچنان به نقدینگی لحظه ای احتیاج نداشند تصمیم گرفتند فعلا دست نگهدارند تا وضعیت بیش از پیش مشخص شود و بر همین اساس کاهش فایل های خرید و فروش در نزد مشاورین املاک کاملا محسوس و چشمگیر بود. اما وضعیت فعلی «زونکن های» مشاورین املاک در اکباتان و بیمه نشان می دهد که از اواخر فروردین ماه رفته رفته برخی از فروشندگان آپارتمان های خود را به اصطلاح «فایل» کرده اند.

حداقل حسن این اتفاق برای متقاضیان خرید وجود انتخاب های بیشتر و طبعا رضایت نسبی در معامله می باشد که حالا مقداری بیشتر از گذشته حاصل می شود. 

شاید سر و کله تخفیف های چشمگیر پیدا شود

از ابتدای سال جاری برخی رسانه ها در چند نوبت اقدام به درج قیمت مسکن در محلات غرب تهران نموده اند اما نکته جالب اینجا است که در بین تمام آمارهای منتشره هیچگاه اشاره ای به قیمت آپارتمانها در اکباتان نشده است. در پاسخ به چرایی این موضوع عقیل فردی مدیریت مسکن ارتباط در فاز 1 و 2 می گوید: «قیمت مسکن در اکباتان طی ماههای اخیر رشد بالایی داشته و رسانه ها به هیچوجه نمی خواهند با درج این قیمت ها به آن رسمیت ببخشند. کار ما به جایی رسیده که اگر یکساعت برای انجام یک معامله زمان در نظر بگیریم، 50 دقیقه از آن برای گرفتن تخفیف از فروشنده صرف می شود تا خریدار با توجه قدرت خرید موجود بتواند مورد مناسب را معامله کند.»

گفتنی است روند افزایش قیمتها در اکباتان از اواسط سال گذشته و به واسطه مطرح شدن دوباره بحث زلزله در شهر تهران و مراجعه برخی متقاضیان غیر اکباتانی از سایر محلات آغاز و در ادامه با افزایش کلی قیمت مسکن مجدد اوج گرفت و حالا کار به جایی رسیده که حتی بسیاری از اهالی شهرک اکباتان نیز متعجب از قیمتهای ارائه شده در بنگاهها هستند.

در شرایط فعلی به نظر نمی رسد که ظرفیت افزایش قیمت در اکباتان حتی در صورت بالا رفتن مسکن در سایر نقاط شهر تهران، وجود داشته باشد و حتی طی ماههای آینده امکان بروز تخفیف های چشمگیر مالی در فرآیند معاملات دور از ذهن به نظر نمی رسد.  

منتشر شده در دوشنبه 17 ارديبهشت 1397       کد خبر : 7882
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح