خیریه ای که در کوی بیمه مددجویانش را «تغییر» می دهد

خیریه ای که در کوی بیمه مددجویانش را «تغییر» می دهد

قلک شکنی، جشن حمایت خیرین، گلریزان، افطاری و ... همه و همه برنامه هایی هستند که معمولا موسسات خیریه گوناگون در طول ایام فعالیت برگزار می کنند تا به نوعی روزمه کاری خود را از جهات مادی و معنوی پر بارتر سازند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، اما روز گذشته مراسمی متفاوت از آنچه که همیشه انتظار می رود، توسط یک موسسه خیریه برگزار شد با عنوان «تقدیر از بانوان کارگر رایحه». موسسه ای که در کوی بیمه واقع است و به صورت واقعی «ماهیگیری» را بر اهدا کردن «ماهی» ترجیح می دهد.

پیش از ظهر دیروز سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای فردوس میزبان برگزاری تقدیر از بانوانی بود که روزی به عنوان مددجو وارد موسسه رایحه شده بودند و حالا طی یک پروسه آموزشی و مشاوره ای توانسته اند نقش «نیروی مولد» را در جامعه ایفا و از حالت صرفا «مصرف کنندگی» خارج شوند. در این مراسم «کمیت» آنچنان چنگی به دل نمی زد اما کیفیت تلاش شش بانوی منتخب نه تنها هر انسانی را تحت تأثیر قرار می داد بلکه بوضوح بیانگر حمایت و پشتیبانی یک تیم فعال در خیریه مذکور بود تا نفراتی که در گذشته شاید دغدغه یک وعده نان شب داشتند صاحب مشاغلی همچون نگهداری از سالمندان، آشپزی و خیاطی شده و به قول معروف دستشان در جیب خودشان فرو رفته.

مراسم روز گذشته خیریه رایحه تقریبا با اندکی تأخیر و به منظور گرامیداشت روز جهانی کارگر برگزار شد و البته حاوی نکات مهمی از جمله جلوگیری از کشیده شدن نیت های نیکوکارانه به ورطه گداپروری بود که بی شک در صورت پیاده سازی شکل صحیح نوعدوستی و کمک به نیازمندان می توان شاهد روند فقرزدایی از جامعه بود.

امروزه به گفته بسیاری از کارشناسان ترویج فرهنگ کار زمینه ساز رفع بسیاری از معضلات اجتماعی به ویژه فقر و بیکاری است و قطعا ایجاد یک مسیر پایدار همچون توانمند سازی به مراتب کارساز از تر درمان های مقطعی و زودگذر همچون پرداخت های ریالی مستقیم و غیر مستقیم می باشد.

گفتنی است یکی از مهمترین راهبردهای موسسه خیریه رایحه در بحث توانمند سازی مددجویان، برپایی جلسات مشاوره شغلی چه از بعد آمادگی ذهنی و روانی و چه ایجاد بستر مناسب برای یک شروع موفقیت آمیز می باشد. این مجموعه با همین رویکرد توانسته در حدود 14 سال فعالیت خود بیش از 500 خانواده را از فاز نیازمندی به مرحله اشتغال و خودکفایی رهنمون سازد.

لازم به توضیح است که علاقمندان جهت همراهی و آشنایی بیشتر با فعالیت های این موسسه و همچنین مشارکت و همراهی مدنظر می توانند با شماره تلفن 44631313 تماس حاصل نمایند. 

منتشر شده در يكشنبه 23 ارديبهشت 1397       کد خبر : 7913
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح