99 درصد اهالی اکباتان به خدمات دندانپزشکی نیاز دارند

99 درصد اهالی اکباتان به خدمات دندانپزشکی نیاز دارند    

شهرک اکباتان محدوده ای کارمندنشین و بافرهنگ است که مردم بخوبی از لزوم مراجعه به دندانپزشک آگاه هستند اما برخی مواقع مشکلات مالی باعث میشود که بیماران به درمان های ارزان و غیر استاندارد روی بیاورند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، دکتر علیرضا محمد حسین زاده که امسال بیستمین سالگرد فعالیت وی در اکباتان می باشد در خصوص فرهنگ مراجعه به دندانپزشکی در میان ساکنین اکباتان گفت: شهرک اکباتان محدوده ای کارمندنشین و البته با فرهنگ است که مردم بخوبی از لزوم مراجعه به دندانپزشک آگاه هستند اما برخی مواقع مشکلات مالی باعث میشود که بیماران به درمان های ارزان و غیر استاندارد روی بیاورند و این مسئله نه تنها به مشکلات اقتصادی آنها کمک نمی کند بلکه آن را افزایش هم می دهد چون درمان نامناسب تنها طی یکی دو سال هزینه به مراتب بیشتری را تحمیل می کند. 

دندانپزشک 49 ساله اکباتانی در پاسخ به چرایی استفاده مردم از خدمات ارزانتر نیز اذعان کرد: تجربه حدودا 20 ساله من در شهرک اکباتان گویای این است که در حال حاضر 99 درصد مردم این محدوده نیاز به خدمات دندانپزشکی دارند اما به دلیل عدم وجود بیمه و پشتیبان مناسب نه تنها مراجعات بسیار محدود شده بلکه راهکارهای غیر استاندارد نیز مورد استفاده قرار می گیرند. امری که باید از طرف دولت و شرکت های زیر مجموعه مورد توجه واقع شود اما متأسفانه امروز بازنشستگان پشتیبانی خاصی در بحث هزینه های دندانپزشکی ندارند و در اکباتان و بیمه هم که کارمندان و بازنشسته گان بسیاری حضور دارند آنطور که باید نمی توانند معالجات دهان و دندان خود را به انجام برسانند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تعداد مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی در سطح اکباتان بیشتر از حد معمول نیست گفت: اگر واقعا نیازهای مردم در نظر گرفته شود و حتی همین تعداد کلینیک موجود بصورت شبانه روز هم کار کنند باز نمی توانند نیازهای درمانی ساکنین را به طور کامل برطرف کنند اما متأسفانه به دلایل مالی که عرض کردم در بیشتر مواقع درمان استاندارد در زمان لازم صورت نمی گیرد. 

دکتر محمد حسین زاده که سالها به عنوان دندانپزشک در کلینیک های درمانی نهادهای دولتی مشغول به کار بوده در پایان از انگیزه هایش برای افتتاح کلینیک درمانی و اختصاصی خود گفت: سالها است که تصمیم گرفته ام بر خلاف برخی همکاران در رشته خودم سرمایه گذاری کرده و شاخه های مختلف اما مرتبط را زیر یک سقف جمع کنم تا خدمات جامع دندانپزشکی را با استفاده از مواد اولیه با کیفیت به بیماران ارائه دهم و متقابلا مراجعه کنندگان هم بتوانند با بر اساس وسع مالی خود از درمان های استاندارد استفاده کنند. در حال حاضر متخصص های ریشه، دندانپزشکی کودکان و ارتودنسی در این کلینیک مشغول به کار هستند و به امید خدا در آینده ای نزدیک متخصصین لثه و جراح فک هم به مجموعه ما اضافه خواهند شد.

منتشر شده در شنبه 5 خرداد 1397       کد خبر : 7969
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح