«مگامال – شهرداری منطقه 5»، شاید وقتی دیگر!

«مگامال – شهرداری منطقه 5»، شاید وقتی دیگر!

هفته گذشته عکسی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد شهردار منطقه 5 به همراه یکی از اعضای شورای شهر تهران و البته با همراهی اعضای هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان از «پشت» فنس های فلزی مگامال، این پروژه را بازدید کرده اند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، پس از انتشار این تصویر و پرس و جو های صورت گرفته برخی از مطلعین گروه بازدید کننده اعلام کردند که بازدید از مگامال در دستور کار قرار نداشته و به همین دلیل تنها به حضور در اطراف پروژه اکتفا شده است. اما از سوی دیگر برخی افراد نزدیک به مگامال در اظهار نظرهای خودمانی به صراحت عنوان کردند که ای کاش شهردار منطقه با عضو شورای شهر به داخل مگامال می آمد و اتفاقا دست اندرکاران مگامال از حضور ایشان با هدف پیگیری قول های داده شده کاملا استقبال می کنند!

همین صحبت ها انگیزه ای شد برای پیگیری این موضوع که آیا بازدید راه دور شهردار منطقه 5 و عضو شورای شهر تهران از مگامال اتفاقی بوده یا برعکس.

اظهار نامه ای که برای شهرداری منطقه ارسال شده

مدیران شرکت نگین و شهرداری تهران از روز نخست به عنوان 2 شریک در قالب سرمایه و زمین پروژه مگامال را آغاز کردند. بالطبع در این شراکت یک سری تعهدات از سوی هرکدام از طرفین تعریف می شود که به مرور زمان باید به انجام برسد. بر همین اساس آنطور که از قول منابع آگاه نقل شده است بعد از گذشت سالیان سال شهرداری منطقه 5 هنوز به برخی تعهدات خود مانند «به نام زدن مابقی اسناد قطعات زمین در پروژه» اقدام نکرده و به همین دلیل پس از کلی کش و قوس و البته مذاکرات چندین ساله در نهایت کار به اینجا رسیده که اظهار نامه ای قانونی در این خصوص برای شهرداری منطقه 5 ارسال شود.

البته از مدتها پیش افراد رابط شرکت نگین آرای آسیا با شهرداری معتقد بودند که دیگر وقتش رسیده است که پیگیری مطالبات شرکت نگین از طریق مراجع قضایی صورت پذیرد و حالا با اقدام قانونی مگامالی ها به نظر می رسد که شهردار منطقه 5 چندان تمایلی به رویارویی مستقیم ندارد.    

مگامال منتظر تغییرات است

اما در کنار اظهار نامه رسمی که برای شهرداری منطقه 5 ارسال شده مدیران ارشد شرکت نگین آرای آسیا تقریبا از ابتدای آغاز به کار شورای شهر دوره جدید منتظر ایجاد تغییرات در سطح شهرداری منطقه 5 هستند چون عملا ادامه روند موجود را بی فایده ارزیابی می کنند. آنها معتقدند که شهرداری از انجام بسیاری تعهدات خود سرباز زده و همین موضوع باعث عدم پیشرفت و حتی رکود پروژه در برخی مقاطع شده است. البته مگامالی ها چند بار در آستانه رسیدن به این خواسته خود بودند و در جلسات خصوصی حتی خبر جا به جایی ها را هم اعلام می کردند اما در نهایت کار به آن سرانجامی که مدنظرشان بود نرسید.

سیاست خاص شهردار در مواجه با اکباتانی ها

اما در سمت مقابل شهرداری منطقه 5 هم سیاست منحصر به فردی را در پیش گرفته است. از یک سو حتی برای بازدید به داخل پروژه مگامال هم ورود نمی کند و از سوی دیگر در واکنش به خواسته اعضای هیئت مدیره مرکزی مبنی بر رسیدگی به تعهدات مگامال همچون اتمام «مسیر اختصاصی از اتوبان شهید ستاری به مگامال» قول رسیدگی و پیگیری جدی می دهد. این در حالی است که بنا به گفته سید یاسر نیازی سرپرست شرکت نگین در طول 6 ماه گذشته هیچ صحبتی از طرف شهرداری منطقه  5 در مورد ساخت مسیر مورد اشاره صورت نگرفته و اگر مگامال امروز به جد راه اندازی این مسیر را دنبال می کند، دلیلش تنها اراده موجود برای کم کردن بار ترافیکی مگامال برای همسایگان اکباتانی است و نه چیز دیگر.

به نظر می رسد شهرداری منطقه 5 خواسته های اکباتانی ها را به مرور زمان واگذار کرده آنهم به این شکل که یا در گذر زمان خود به خود کارهای نیمه تمام به انجام می رسند و یا اینکه مدیران آینده خودشان پاسخگوی مطالبات مردم خواهند بود.  

منتشر شده در دوشنبه 11 تير 1397       کد خبر : 8062
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح