صحبت های نمایندگان شورایاری اکباتان و بیمه در جمع سیاسیون

صحبت های نمایندگان شورایاری اکباتان و بیمه در جمع سیاسیون

دوشنبه شب و پس از نماز مغرب و اعشا مصطفی کواکبیان، علیرضا محجوب و حجت الاسلام و المسلمین شیخ به عنوان نمایندگان مجلس با همراهی عیسی فرهادی فرماندار تهران در مسجد النبی (ص) میدان عدل واقع در منطقه پنج حضور پیدا کردند تا از نزدیک در جریان بررسي مشكلات اهالی منطقه ۵ تهران قرار بگیرند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، در این نشست که از شهرک اکباتان هوشنگ هموطن (عضو شورایاری) و از کوی بیمه مهندس سید روح ا... علوی نیا (دبیر شورایاری) حضور داشته و در جمع حاضرین صحبت کرده اند، علاوه بر افراد سیاسی نامبرده غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران و سید محسن اسدی شهردار منطقه 5 نیز حاضر بوده اند.

در ادامه بخشی از صحبت های دو نماینده اکباتان و بیمه آمده است.        

                      

هوشنگ هموطن: رم نه، اکباتان شهر بی دفاع است

حضار گرامی قدیم ترها یک فیلمی ساخته شده با عنوان «رم شهر بی دفاع» که شاید بعضی از شما این فیلم را ندیده باشید. امروز می خواهم بگویم که رم را فراموش کنید چون امروز دیگر «اکباتان شهر بی دفاع» است. شهرکی که طی یک دهه گذشته تجربیات ناخوشایندی را از سر گذرانده و همچنان می گذراند.

آقایان عزیز من متأسفم که باید بگویم اکباتان صاحب ندارد، متولی ندارد که اگر داشت این بلا را سرش نمی آوردند. 12 سال است که می گویند گودال شرکت مترو پر می شود و سقف آن تبدیل به فضای سبز خواهد شد و در این مدت تنها وعده و وعید شنیدیم. جالب اینکه همچنان هم ما را به آینده امیدوار می کنند و خود من نمی دانم که آیا عمرم به جمع شدن کارگاه عمرانی شرکت مترو و دیدن فضای سبزی که قرار است بر روی سقف ایستگاه مترو ایجاد شود قد می دهد یا نه!؟

تازه مشکلات ما با شرکت مترو بخش کوچکی از آن معضلاتی است که ما با آن در اکباتان روبرو هستیم چون کار به جایی رسیده که مدرسه ای ابتدایی با قدمتی حدودا 30 سال را که با پول ساکنین ساخته شده است تبدیل به اقامتگاه تابستانی فرهنگیان می کنند و در سوی مقابل والدین برای ثبت نام دانش آموزان باید خودشان را به آب و آتش بزنند.   

همه معضلات امروز اکباتان در حالی وجود دارند که تاکنون بیش از انگشتان 2 دست نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر از شهرک اکباتان بازدید میدانی داشته اند اما چه نتیجه ای برای ساکنین حاصل شده است؟ بدون تعارف بیشتر مسوولان شهری مشکلات را ما از حفظ هستند اما در عمل مشکلات روز به روز بیشتر می شود.   

سید روح ا... علوی نیا: پیشنهاد خرید یا تهاتر بافت آزادی را داده ایم

در خصوص فرصتی که برای بیان نظرات شورایاران در این جلسه فراهم شده تشکر می کنم اما واقعیتی که بیش از هر چیز دیگری دردناک است اینکه امروز شورایاران شهر تهران در پی جناح بندی های سیاسی موجود ضربه و لطمه خورده اند. در میان شورایاران نیز ممکن است فردی مانند سایر اقشار جامعه خطایی کرده باشد اما بازی های سیاسی کار را به جایی رسانده که زحمات بسیاری از این افراد دیده نمی شود و همیشه منتسب به این جریان و آن جریان می شوند. در نهایت هم متهم به سوء استفاده هستند، در صورتیکه انصاف نیست همه را با یک چوب بزنیم.

در خصوص محله خود باید بگویم که خوشبختانه شهرداری با شورایاران کوی بیمه طی سه سال و اندی گذشته تعامل خوبی داشت و قدمهای خوبی برداشته شد که نمونه آن اختصاص یک ساختمان مناسب و در شأن ساکنین کوی بیمه به عنوان سرای محله بود که امروز در حد بضاعت سرویس دهی مناسبی هم به اهالی بیمه و هم همسایگان خود یعنی اکباتانی ها دارد و همین جا من وظیفه خود می دانم از دوستان شهرداری تشکر لازم را به عمل آورم.  

در خصوص مشکلاتمان هم باید بگوییم که محله ما با توجه به افزایش جمعیتی که طی سالهای اخیر تجربه کرده، از سرانه پایین فضای تفریحی و ورزشی برخوردار است. امروز ما حتی با توجه به افتتاح ایستگاه مترو در کوی بیمه و فقدان فضای پارکینگی برای خودرو در اطراف آن مشکلاتمان بیشتر شده و به همین دلیل پیشنهاد کرده ایم که مکان کارخانه بافت آزادی خریداری یا تهاتر شود و به جای آن پارک و یک محوطه پارکینگ خودرو ایجاد شود تا استانداردهای لازم برای اهالی کوی بیمه بیشتر لحاظ شود. از طرف دیگر استقرار شرکت های هواپیمایی در محله ما واقعا تبدیل به معضل بزرگی شده است که امیدواریم در این زمینه نیز راهکاری در نظر گرفته شود.  

در پایان هم باید این نکته را عنوان کنم که شورایاران کوی بیمه معتقد هستند که باید با حداقل امکانات و بدون بهانه جویی کار کنیم تا شرایط متفاوتی را برای زندگی همسایگان خود رقم بزنیم. رأیی که مردم به ما داده اند حق الناس است پس باید به دور از حاشیه ها تنها به فکر خدمت رسانی به هم محلی های خود باشیم.       

منتشر شده در چهارشنبه 13 تير 1397       کد خبر : 8069
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح