خاوری در کجای تورنتو زندگی می کند؟

خاوری در کجای تورنتو زندگی می کند؟

شماری از ایرانیان مقیم کانادا در حین عبور از کنار خانه مجلل محمودرضا خاوری در تورنتو کانادا ویدیویی ضبط کرده و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند که به واسطه لحن و همچنین سوژه مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش تابناک، خاوری رئیس اسبق بانک ملی ایران که در پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی امیرخسروی با چراغ سبز برخی توانست به کانادا متواری شود، در منطقه Post Road تورنتو که یک محدوده اعیان‌نشین محسوب می‌شود، در یک خانه سه میلیون دلاری زندگی می‌کند. با وجود آنکه نشانی خانه او در شماره 26 Suncrest Drive لو رفته بود، اما او هنوز نقل مکان نکرده است. سوابق ثبتی نشان می دهند که خاوری اولین خانه خود را در کانادا به طور مشترک با همسر خود در سال 2001 در نورت یورک خریداری کرد و خانه اشرافی واقع در Post Road را نیز در سال 2007 خریداری کرده است. خاوری همچنین مدتی مالک کمپانی مستقر در تورنتو به نام Soaring Properties بوده است. پسر او نیز چندی پیش با یک معمار یهودی بر سر ساخت یک ساختمان وارد درگیری حقوقی شده بود.

گفتنی است خاوری سال ٨٥ تابعیت کانادایی‌اش را به دست آورد و سال ٨٦ آنجا برای خودش خانه‌ای خریداری کرد. البته خبر‌های دیگری نشان از آن دارد که خاندان خاوری (فرزندان پسری او) از سال ٨١ در تورنتوی کانادا صاحب ملک و مال بودند. خاوری سه فرزند دارد، پرندیس تک دختر خانواده است و خشایار و اردوان، پسران خاوری‌اند.

نشریات گوناگونی در کانادا و آمریکا نظیر گلاب ‌اند‌ میل، تورنتواستار، واشنگتن ‌پست، نیویورک‌ تایمز، فایننشیال ‌تایمز و بیزنس ‌ویک داستان محمودرضا خاوری و خانه و ثروتش در کانادا را بار‌ها زیر ذره‌ بین خبرنگاران خود بررسی کرده‌اند. آن‌ها در گزارش‌ها به فرار خاوری به دنبال یک رسوایی مالی در ایران اشاره کرده‌اند. همان پرونده‌ای که در ایران به ‌عنوان اختلاس سه ‌هزار میلیارد تومانی بر سر زبان‌ها افتاد و مانند زلزله ‌ای مهیب دولت آن روز احمدی‌نژاد را لرزاند. برخی گزارشگران بعضی از رسانه‌ها با رفتن به محل خانه خاوری تلاش کرده‌اند با محمودرضا خاوری مصاحبه کنند که البته هیچ خبرنگاری تا امروز موفق نشده حتی یک کلام با خاوری همکلام شود. در فقدان امکان دسترسی به خاوری و گفت‌وگوی چالشی با او، رسانه‌ها و عموم مردم به انتشار تصاویر خانه اشرافی ‌اش در تورنتوی کانادا بسنده کرده‌اند.

و اما نکته پایانی در مورد خاوری اینکه در ابتدای حضور او در کانادا روزنامه کانادایی گلوب اند میل نوشت: تحلیلگران اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که آقای خاوری مخزنی ارزشمند از اطلاعات مالی و بانکی ایران است و به سازمان های اطلاعاتی آمریکا توصیه کرده اند که از مقامات کانادایی بخواهند تا وی را مورد بازجویی قرار دهند.

منتشر شده در دوشنبه 25 تير 1397       کد خبر : 8113
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح