پایین کشیدن تابلوی کوچه شجریان در یک روستا

پایین کشیدن تابلوی کوچه شجریان در یک روستا

کوچه‌ای که تا دو سه روز پیش، با عبور از آن در هر فصلی برای عابرانش ترانه‌ای در خاطره‌ها زنده می‌کرد دور از ذهن نیست اگر برای آیندگان به نوستالژی تبدیل شود، کوچه سابق استاد شجریان در روستای «بیاره» از توابع شهرستان دنا بود.

دهیار روستای «بیاره»، که اخیراً کوچه‌ای را در این روستا به نام استاد شجریان نامگذاری کرد و خیلی‌ها آن را تحسین کردند.

به گزارش ایسنا، با این حال اما هنوز مدت زمان زیادی از این حرکت و انعکاس آن در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نگذشته بود که خبر برداشته شدن تابلوی مزین به نام استاد شجریان منتشر شد، موضوعی که به واکنش افکارعمومی و حتی رسانه‌های استانی و کشوری منجر شد و همه به‌دنبال پاسخ این پرسش بودند که بدانند چه کسی و چرا دستور پائین کشیدن تابلو صادر شده است؟

«نادیا صداقت»، سرپرست فرمانداری شهرستان دنا در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: تابلویی در روستای «بیاره» از سوی دهیاری به نام استاد شجریان نصب شده بود اما از پائین کشیدن تابلو بی‌اطلاع بودم.

وی افزود: با پیگیری‌ها مشخص شد دهیار روستای «بیاره» به‌دستور بخشدار مرکزی تابلو را بیرون آورده است.

صداقت با بیان این‌که در حال پیگیری و بررسی این مسأله هستم، در ادامه اظهار کرد: اگر این موضوع با بنده درمیان گذاشته می‌شد اجازه پایین کشیدن تابلو را نمی‌دادم.

«حامد محمد حسینی»، رئیس شورای اسلامی روستای «بیاره» از توابع شهرستان دنا هم در این‌باره به خبرنگار گفت: کوچه‌های روستای «بیاره» نامگذاری نشده بودند که براساس نشست شورا و دهیاری یکسری اسامی برای نامگذاری کوچه‌ها انتخاب کردیم و تصمیم بر این شد که نام چند نفر از مشاهیر کشور را برای برخی کوچه‌ها انتخاب کنیم که یکی از آن‌ها آقای شجریان بود که موسیقی سنتی و اصیل کشور را معرفی کرد.

وی افزود: اما متأسفانه نمی‌دانم به چه علت این تابلو را در آوردند و طی تماس تلفنی که دهیار روستا با بنده داشت عنوان کرد که از ما خواستند که این تابلو را درآوریم.

محمدحسینی تصریح کرد: هدف تنها توجه به چهره‌های فرهنگی بود و در این‌باره هدف دیگری دنبال نمی‌شد که بگویند تابلو را در آورید.

رئیس شورای اسلامی روستای «بیاره» تصریح کرد: این تابلو 7 ماه در روستا نصب بود و ما از درآوردن این تابلو شوکه شدیم چون علتی برای درآوردنش وجود نداشت هم‌ اکنون هم بهتر است که تابلو مجدداً نصب شود.

منتشر شده در دوشنبه 25 تير 1397       کد خبر : 8115
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح