تأسیسات برخی بلوکها در گرمای تابستان نمره قبولی نگرفتند

تأسیسات برخی بلوکها در گرمای تابستان نمره قبولی نگرفتند

تقریبا به اواسط فصل تابستان رسیده ایم و در شرایطی که گرمای امسال همچنان نفسگیر به راه خود ادامه می دهد، تأسیسات برخی بلوکها در شهرک اکباتان آنطور که باید و شاید توان ارائه خدمات به ساکنین را دارا نمی باشند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، رفته رفته در حال رسیدن به این نتیجه بودیم که سیستم تأسیساتی بلوکهای اکباتان به دلیل قدیمی بودن کفاف تغییرات برودتی هوا در روزگار فعلی را نمی دهد و باید مدیران بلوکها طرحی نو در این زمینه در نظر بگیرند. اما در همین اوصاف مقدمات بازدید از یکی از واحدهای بلوک B4 واقع در فاز یک مهیا شد و آنجا متوجه شدیم که یک واحد 170 متری به راحتی تمام توسط دو عدد فن کوئل خنک شده و به این ترتیب هرگونه نیازی به داشتن کولر گازی در این واحد آپارتمانی منتفی است.

پس از پرس و جو در این زمینه متوجه برخی اقدامات خاص گروه تأسیسات بلوک در نوع نگهداشت و سرویس سالیانه و البته نظارت خاص تر هیئت مدیره بر روی عملکرد این عزیزان شدیم. اما واقعیت این است که همه بلوکهای اکباتان این وضعیت را تجربه می کنند.

امروز اگر پای درد دل برخی ساکنین بلوکها بنشینید به خوبی متوجه می شوید که در فصول گرما و سرما عملا توقعی که از تأسیسات بلوک خود دارند را برآورده شده نمی بینند و این در حالی است که در بسیاری بلوکها اقدامات متنوعی از خرید چند صد میلیونی چیلرهای جدید، تعیین کمیته فنی و ... به انجام می رسد اما در نهایت خروجی کار به سمت استفاده از کولر گازی رفته است که این وسیله برودتی علاوه بر تحمیل هزینه هایی به ساکنین فشار مضاعفی را بر شبکه برق محدوده اکباتان وارد می سازد.  

تأسیسات بلوکها بنا بر آماری که مرتبا توسط دست اندرکاران منتشر می شود سالانه درصد قابل توجهی از شارژ پرداختی ساکنان واحدها را که مهمترین منابع مالی بلوک به شمار می رود به خود اختصاص می دهند اما به دلیل به کار گیری برخی شیوه های امتحان پس داده سرویس دهی مناسبی ارائه نمی شود.

این مشکل در حالی مرتبا در چرخه تکرار قرار دارد که اگر علت وقوع آن را از برخی مدیران بلوکها جویا شوید معمولا با پاسخهایی از این دست مواجه می شوید:

  • اقای مهندس فلان [مسوول تأسیسات بلوک] سوابقی خاص در امر تأسیسات دارا می باشند
  • آقای مهندس فلان سابقه 20 سال راهبری تأسیسات بلوک ما را دارا بوده و به تمام زیر و بم های آن آشنا هستند
  • آقای مهندس فلان علاوه بر بلوک ما مسوولیت تأسیسات بلوکهای فلان را نیز بر عهده دارند

بپذیریم که این دست پاسخها  دیگر مرهم گرما در فصل گرما و سرما در فصل سرما نمی باشد و مردم حق دارند وقتی شارژ می دهند از خدمات تعریف شده مناسب نیز بهره مند شوند.

منتشر شده در پنجشنبه 11 مرداد 1397       کد خبر : 8167
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح