خریداران مسکن در اکباتان و بیمه دست نگه دارند!

خریداران مسکن در اکباتان و بیمه دست نگه دارند!

کمتر مشاور مسکنی در سطح شهر تهران وجود دارد که مشتریان را به نخریدن ترغیب کند چون درآمد اصلی مشاورین از معامله است نه چیز دیگر. اما این مورد در رابطه با عقیل فردی مالک اصلی شعبات مسکن ارتباط در شهرک اکباتان صدق نمی کند و شاید به همین دلیل هم باشد که اکباتانی ها از اقصی نقاط اکباتان ترجیح می دهند معاملات خود را به واسطه این مجموعه به انجام برسانند. خواسته ای که حتی در میان ساکنین  فاز 2 اکباتان هم دیده می شود و در شرایطی که ارتباط در فاز 2 شعبه ای ندارد اما شمار معاملات صورت گرفته در این قسمت از اکباتان گویای واقعیت های موجود است. وی در گفت و گویی با سایت خبری اکباتان آخرین تحلیل های خود از بازار مسکن در اکباتان و بیمه را ارائه نمود.     

حباب قیمت مسکن در حال تخلیه شدن است

طی هفته های گذشته بنده توسط سایت 4 اکباتان وجود حباب در قیمت آپارتمانهای شهرک اکباتان را اعلام کرده بودم و مضاف بر آن هم گفته بودم که تنها کسانی اقدام به خرید مسکن کنند که نیاز واقعی دارند. در شرایط امروز و پس از تغییراتی که در رأس بانک مرکزی بوجود آمد شاهد آرامش نسبی دلار یا بهتر بگویم تثبیت نسبی قیمت دلار هستیم که همین مورد باعث شده سازنده ها امید بیشتری برای ادامه فعالیت پیدا کنند و قطعا این موضوع در تخلیه حباب موجود در قیمت مسکن تأثیر گذار خواهد بود.

رقابت برای فروش در کوی بیمه افزایش خواهد یافت

در شرایط فعلی تحلیل من برای محله بیمه این است که ما ابتدا با یک رکود قیمتی و سپس با افزایش تولید مواجه خواهیم بود که در نهایت قدرت انتخاب بیشتری را برای مشتریان به همراه خواهد داشت. باید بپذیریم که در کوی بیمه قیمتها رشد خودش را حتی بیشتر از آن چیزی که می بایست صورت می گرفت انجام داده پس طی ماههای آینده بازار رقابتی خواهد شد و این موضوع قطعا به نفع خریداران است چون سازندگان طبعا صلاح نمی بینند روی ملکی که ساخته اند متوقف بمانند و ترجیح می دهند هر چه سریعتر سرمایه خود را در گردش قرار دهند به همین دلیل امکان کاهش قیمتها در این محدوده کاملا محتمل است.

«لختی» شهرک اکباتان بیشتر است

در رابطه با شهرک اکباتان ما با شاخصه های متفاوتی مواجه هستیم اما در نهایت معتقدم همان اتفاقی که برای کوی بیمه رخ می دهد با «لختی» بیشتر برای اکباتان هم بوقوع خواهد پیوست. وضعیت امروز بازار مسکن دقیقا برعکس 2 ماه گذشته شده یعنی فروشندگان بیشتر از خریداران وجود دارند اما دیگر تمایل خرید همانند 2 ماه گذشته به چشم نمی خورد. دقیقا یادم هست که یکی دو ماه گذشته یک عده تنها به دنبال خرید آپارتمان در اکباتان بودند بدون توجه به مسائل جانبی که البته فروشنده آنچنانی هم وجود نداشت اما حالا دیگر خریداران به طبقه، دید آپارتمان و ... هم توجه می کنند. فاکتورهایی که در ماههای گذشته از فرآیند خرید حذف شده بود.  

نتیجه گیری: دست نگه دارند

در خاتمه باید عنوان کنم که چشم انداز روشنی در تعادل قیمت مسکن هم در بیمه و هم در اکباتان وجود دارد و اگر بخواهم یک مورد را بصورت کلی برای خریداران مطرح کنم این است که خریداران محترم اگر واقعا نیاز مبرم به خرید مسکن دارند اقدام کنند در غیر اینصورت به نظر من مشتریان فعلا باید «دست نگه دارند».   

منتشر شده در شنبه 20 مرداد 1397       کد خبر : 8203
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح