چالش جدید مگامال، بودن يا نبودن «نگین»!

چالش جدید مگامال، بودن يا نبودن «نگین»!

بالاخره صبر انسانها را پایانی است، نکته ای که حتی در رابطه با صبور ترین عضو هیئت مدیره شرکت نگین آرای آسیا (مجری پروژه مگامال) به وقوع پیوسته و فردی که حتی پاسخ جواب سلام را با متانت آمیز ترین شکل پاسخ می دهد حالا صحبت هایی را به رشته تحریر درآورده که اگر امضایش پای آنها نبود، ندید می شد آنها را تکذیب کرد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، رضا خراسانی زاده جزو اولین سرمایه گذاران پروژه مگامال محسوب می شود. فردی که همیشه در جلسات هیئت مدیره به دنبال صلح و سازش و صفا میان سهامداران است اما این بار نامه ای که در خصوص بررسی «انحلال» یا «ابقا» شرکت نگین آرای آسیا خطاب به رئیس هیئت مدیره شرکت نگاشته به خوبی نشان داده که قول هاي پي در پي و البته تقریبا بي سرانجام مديرعامل هاي شركت نگين (كه عموما در سال هاي اخير عمر كوتاهي در اين سمت داشته اند) بالاخره داد حتي خودي ها را هم در آورده.  

در نامه 21 مرداد این عضو هیئت مدیره ابتدا اشاره ای به ماده 141 قانون تجارت صورت گرفته و آمده: «با عنایت به مفاد ماده ... اگر بر اثر زیان های وارده نصف سرمایه شرکت از میان برود، هیئت مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام را برگزار تا موضوع انحلال یا ابقاء شرکت مورد شور و رأی واقع شود».

اما در ادامه این نامه ضمن تکیه بر اصل فوق درخواست اینگونه مطرح شده است: «لذا از آنجایی که مطابق با تراز سود و زیان، مقررات اخیر الذکر حاکم بر وضعیت فعلی شرکت می باشد و تاکنون هیچ اقدامی در خصوص این تکلیف قانونی صورت نپذیرفته مقتضی است اقدامات لازم در خصوص دعوت مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام با موضوع شور و رأی نسبت به ابقاء یا انحلال شرکت به عمل آید».

اما این نامه تنها بخشی از ماجرا است چون این نامه پس از آن نوشته شده که بر اساس اخباری که به تازگي از سوي چند فرد آگاه به بيرون درز كرده تعدادي از اعضاي هئيت مديره شركت نگين در شرایط فعلی با فروش ساختمان اداري شركت هم (واقع در میدان شهید صارمی) كه قبلا مصوبه واگذاری داشت مخالفت كرده اند.

آینده را نمی شود پیش بنی کرد اما معلوم نيست اگر موضوع انحلال يا تغييرات عمده در ساختار شرکت به وقوع بپیوندد چه سرنوشتی در انتظار مطالبات اهالي اكباتان و ديگر شركاي پروژه اعم از بانك شهر و شهرداري تهران و كسبه مگامال خواهد آمد؟ شاید بايد صبور بود و منتظر بازخورد مكاتبات اخير و واکنشها در هئيت مديره شركت نگين ماند.

4 اکباتان وظيفه رسانه اي خود مي داند كه موضوعات مرتبط با شهرک اکباتان را از نزديك پيگيري و آخرين اخبار بدست امده را به اطلاع مخاطبین اکباتانی و همسایگان اطراف كه سال ها است خاك اين پروژه را خورده اند برساند.

منتشر شده در سه شنبه 30 مرداد 1397       کد خبر : 8232
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح