«نه» غیر مستقیم مگامال به درخواست شورایاری اکباتان

«نه» غیر مستقیم مگامال به درخواست شورایاری اکباتان

گروه مشترکی از هیئت مدیره مرکزی و شورایاری شهرک اکباتان بعد از یک وقفه نسبتا طولانی جلسه ای مشترک را با دست اندرکاران مگامال برگزار کردند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، بعد از اعتراضاتی که ساکنین اکباتان بالاخص در فاز 2 در مورد فقدان وجود جای پارک برای اتومبیل ها از خود نشان داده بودند عصر دوشنبه جلسه ای مشترک میان اعضای هیئت مدیره مرکزی اکباتان، شورایاری و مدیران شرکت نگین آرای آسیا برگزار گردید.

این جلسه تنها یک روز بعد از بازدید شهردار جدید منطقه 5 از پروژه مگامال برگزار و طبق معمول جلسات پیشین صحبتهایی از تصرف زمین و غیر قانونی بودن ساخت و ساز مگامال از طرف برخی شرکت کنندگان اکباتانی مطرح شده است که در پاسخ مگامالی ها عنوان کرده اند که «شهرداری این زمین را برای ساخت و ساز صورت گرفته اختصاص داده و اگر مشکلی در این زمینه هست باید به شهرداری مراجعه کنید چون همین الان شهرداری شریک این پروژه محسوب می شود.» 

طبق اطلاع برخی مطلعین مهمترین خواسته اکباتانی ها در نشست مذکور درخواست استفاده رایگان از پارکینگ های مگامال بوده است که مگامالی ها در جلسه به طور مستقیم جواب «نه» نداده اند اما آنطور که از فحوای کلام آنها در بیرون از فضای جلسه برمی آید جواب مثبت نیست.

مهمترین عللی که این درخواست اکباتانی ها با موافقت مواجه نخواهد شد به 3 مورد اساسی برمی گردد. نخست اینکه شهرداری یکی از سهامداران اصلی پروژه مگامال است و می تواند از سهم خودش برای اهالی امتیازاتی را در نظر بگیرد و طبیعتا در چنین شرایطی وقتی شهرداری همراهی خاصی نمی کند دیگر نمی توان از بقیه انتظار داشت.

دوم اینکه اداره پارکینگ مگامال عملا در اختیار پیمانکار در بخش خصوصی می باشد که ماهیانه عددی در حدود 200 میلیون برای آن هزینه پرداخت می شود و دیگر پر واضح است که فرد پیمانکار زیر بار همچنین درخواستی نرود.

اما مورد سوم به سطح روابط هیئت مدیره مرکزی و شورایاری با مگامالی ها باز می گردد. در بین نفراتی که دیروز میهمان مگامالی ها بودند تقریبا هیچکدام به اصطلاح خودمانی «بُرشی» در میان مدیران مگامال ندارند. تنها کسی که از بین گروه هیئت مدیره مرکزی و شورایاری اکباتان کلامش تا حدودی در بین مگامالی ها خوانده می شود «هوشنگ هموطن» شورایار اکباتانی است که وی هم دیروز ترجیح داده در جلسه حاضر نباشد. هموطن در پاسخ به اینکه چرا در جلسه دیروز شرکت نکرده به یک پاسخ کوتاه اکتفا کرد: «به جلسه ای که خروجی مشخصی نداشته باشد و به جای گرفتن امتیاز از طرف مقابل تنها تهمت و داد و فریاد بر زبان رانده شود شرکت نمی کنم».

منتشر شده در چهارشنبه 25 مهر 1397       کد خبر : 8384
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح