سارق عابر بانک افراد سالمند در فاز 2 دستگیر شد

سارق عابر بانک افراد سالمند در فاز 2 دستگیر شد

فردی که ساعتها در کنار دستگاههای خودپرداز بانکها منتظر می ماند تا با مراجعه افراد سالمند یا کم سواد به این دستگاهها برنامه سرقت خود را عملی کند با تلاش مأموران کلانتری 135 آزادی در فاز 2 شهرک اکباتان دستگیر شد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، معمولا افراد سالمند یا کم سواد در هنگام مراجعه به دستگاههای عابر بانک از افراد دیگر کمک می خواهند تا آنها را در انجام تراکنش مالی همراهی کنند. متأسفانه یکی از سارقین غرب تهران با سوء استفاده از این قضیه با حضور طولانی مدت در کنار دستگاههای خودپرداز به شکار سوژه های مورد نظر می پرداخته و پس از انجام عملیات مالی فرد درخواست کننده، در فرصتی مناسب کارتی شبیه کارت اصلی به صاحب حساب ارائه و با توجه به اطلاع از رمز عابر بانک اصلی در کمترین زمان ممکن نسبت به خالی کردن حساب افراد اقدام می کرده است. 

در این خصوص و پس از طرح شکایات مالباختگان مأموران کلانتری 135 آزادی تصاویر این فرد را از باجه های مختلف در سطح اکباتان، بیمه و آپادانا تهیه و با انجام اقدامات فنی نسبت به دستگیری سارق مورد نظر اقدام نمودند که در نهایت این فرد در یکی از بلوکهای فاز 2 دستگیر شده است.

از فرد دستگیر شده علاوه بر تعدادی عابر بانک متعلق به افراد مالباخته مقدار قابل توجهی مواد مخدر نیز کشف شده که نشان می دهد این فرد معتاد بوده است. همچنین وی در بیان انگیزه ی خود برای انجام سرقت های اینچنینی در محدوده اکباتان به زیاد بودن افراد سالمند و نیاز آنها به کمک برای استفاده از خودپردازها اشاره کرده است.

گفتنی است مراحل اداری پرونده سارق مذکور تکمیل و این فرد به همراه مستندات تهیه شده از اموال مکشوفه تحویل مراجع قضایی شده است تا میزان مجازات سرقتهای وی بر اساس قانون مشخص شود.    

نیروی انتظامی همیشه در هشدارهای امنیتی خود در خصوص استفاده از دستگاههای عابر بانک متذکر شده است که «هنگام وارد کردن رمز در دستگاه خودپرداز، طوری جلوی دستگاه بایستید که کسی امکان دیدن صفحه کلید را نداشته باشد» چه برسد به اینکه کارت راه همراه با رمز آن در اختیار افراد ناشناس قرار دهید. 

منتشر شده در چهارشنبه 22 اسفند 1397       کد خبر : 8887
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح