شفاف سازی مالی قابل توجه در بلوک 7

شفاف سازی مالی قابل توجه در بلوک 7

هیئت مدیره بلوک 7 در فاز 2 شهرک اکباتان طی اقدامی قابل توجه تمام زیر و بم مسائل مالی موجود در بلوک را برای اطلاع ساکنین انتشار داد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، در سیستم اداره بلوکهای اکباتان معمولا رسم بر این است که در هنگام بروز مشکلات، افزایش لیست بدهکاران شارژ و حتی اعلام تصمیم گیری های آنی هیئت مدیره ها، مکتوباتی خطاب به ساکنین تهیه و مشارکت بیشتر آنها درخواست شود و به طور کلی دست اندرکاران بلوکها «معمولا» تمایلی از خود برای ارائه دخل و خرج صورت گرفته نشان نمی دهند و ارائه گزارش عملکرد مالی بلوک را به جلسات مجامع و فرآیند های مرتبط با آن موکول می کنند که به همین دلیل مردم عادی خیلی در جریان روند جاری بلوک قرار نمی گیرند.

البته این شکل رفتار مدیریتی اشکال آنچنانی را وارد نمی آورد اما واقعیت این است که مالکین و حتی ساکنین موقت به عنوان صاحبان و استفاده کنندگان از داشته های بلوک هیچگاه به طور واضح نمی دانند که در محل زندگی آنها چه می گذرد؟ و تنها زمانی متوجه یک سری قضایا می شوند که دیگر نیازمندی به تدابیر خاص و ویژه شدیدا احساس می شود.     

اما در این میان هیئت مدیره بلوک 7 در فاز 2 طی اقدامی که می تواند به عنوان الگویی برای سایر بلوکها قلمداد شود، شفاف سازی مالی اعم از بیان داشته و نداشته ها، وضعیت جاری و حتی چشم اندازی که بلوک در آینده می تواند در آن قرار بگیرد را به ساده ترین زبان منتشر و در معرض دید همگان قرار داده است.

در این زمینه علاوه بر ترازنامه بلوک که شامل دارایی ها، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام می باشد، جدول سرفصل هزینه و درآمدهای بلوک نیز به اطلاع ساکنین رسیده است. نکته مهم اینکه در این بخش طی اقدامی قابل توجه جدول مقایسه درآمد و هزینه های بلوک طی 7 سال متوالی تهیه شده تا ساکنین کاملا در جریان این موضوع قرار گیرند که طی سالهای گذشته چه روندی طی شده است و احتمالا بلوک در آینده چه موقعیتی می تواند پیدا می کند.

اما هیئت مدیره بلوک 7 در بحث شفاف سازی کار را در همین نقطه متوقف نکرده و پیش بینی اینکه شاید خیلی ها حوصله سر و کله زدن با آمار و ارقام را نداشته باشند هم انجام داده و بر همین اساس با تهیه برخی نمودارها که بصورت شکلی بیانگر مسائل مالی هستند، درک موارد را بیش از پیش برای مخاطبانش آسان نموده است.   

این دست اقدامات از سوی تصمیم گیرندگان بلوک مذکور در شرایطی صورت می گیرد که همین حالا مالکین واحدهای مسکونی در یکی از بلوکها برای ماههای متوالی درخواست ارائه یک «پرینت ساده» از حساب ذخایر مالی بلوک را ارائه کرده اند و این امر با بی توجهی هیئت مدیره مستقر مواجه می باشد و اینجا است که باید به اهمیت نوع عملکرد هیئت مدیره بلوک 7 پی برد.

منتشر شده در چهارشنبه 4 ارديبهشت 1398       کد خبر : 8974
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح