سیاست در آینه تاریخ معاصر ایران

سیاست در آینه تاریخ معاصر ایران

6 تیر 1385

رهبر معظم انقلاب خطاب به رئيس جمهور سنگال كه به ديدن ايشان آمده بود گفت: ما در زمينه حق خود در دستيابي به فناوري هسته اي و استفاده از آن با هيچكس مذاكره نمي كنيم.» ايشان در مورد مذاكره با آمريكا گفت «ما نيازي به اين مذاكره نداريم و معتقديم مذاكره با آمريكا هيچ فايده اي براي ما ندارد.»

6 تیر 1382

نیکولاسارکوزی وزیر کشور فرانسه در برابر اعضای سنای این کشور تصریح کرد: «سازمان تروریستی مجاهدین خلق جزو وحشی‌ ترین و بی رحم ترین فرقه های افراطی است که در فرانسه اقامت دارد.»

6 تیر 1377

به موجب يك آمار رسمي كه از سوي مركز آمار ايران و با همكاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تهيه شده در كل كشور 78908 مسجد و مكان مذهبي وجود دارد كه استان خراسان با رقم 10091 بيشترين و ايلام با رقم 327، كمترين تعداد مكانهاي مذهبي را در خود جاي داده اند.

6 تیر 1375

بر اثر حمله هوايي تركيه به يك روستاي ايراني 6 نفر از عشاير مرزنشين كشته، 5 نفر مجروح و 700 گوسفند تلف شدند. اين حادثه در بخش سيلواناي اروميه رخ داد.

6 تیر 1366

جفري هاو، وزير امور خارجه انگليس از حضور ناوگان دريايي اين كشور در خليج فارس دفاع كرد و گفت حضور ناوگان انگليس به منظور حمايت از منافع مشروع بريتانيا در منطقه مي باشد.

6 تیر 1363

هواپيماي ربوده شده 727 جمهوري اسلامي ايران كه ديروز در مسير تهران به بوشهر ربوده شد و به قطر برده شد، پس از آزادي مسافران و سوختگيري راهي قاهره شد.

6 تیر 1360

آيت‌الله‌ سيدعلي خامنه‌اي در مسجد ابوذر تهران مورد سوءقصد عوامل سازمان مجاهدين خلق (منافقين‌) قرار گرفت و مجروح شد. اين حادثه روز قبل ازفاجعه هفتم تير به وقوع پيوست‌.

6 تیر 1360

در دومين جلسه شوراي موقت رياست جمهوري مهندس ميرحسين موسوي از سوي آقاي محمدعلي رجايي نخست وزير به عنوان وزير امور خارجه پيشنهاد شد كه مورد تصويب شورا قرار گرفت.

6 تیر 1359

امروز دولت عمان بيانيه مشتركي با آمريكا صادر كرد كه در آن تصريح شده «سلطان نشين عمان امكانات بيشتري براي بهره برداري آمريكا از فرودگاهها و بنادر خود در تنگه هرمز در اختيار آن كشور قرار خواهد داد.»

6 تیر 1357

سخنگوي دولت اعلام كرد: «غير از رستاخيز، هيچ حزب ديگري را در كشور به رسميت نمي شناسيم. كساني كه مي خواهند مسئوليتي داشته باشند بايد عضو حزب رستاخيز باشند. وزرا و مقامات مملكتي بايد فعاليت حزبي داشته باشند و حزب و دولت به هيچوجه در ايران از هم جدا نيستند.»

6 تیر 1356

روزنامه اتريشي «سالزبورگر» نوشت: صدها دانشجوي ايراني در حالي كه چهره خود را با ماسك پوشانده بودند عليه پليس مخفي ايران (ساواك) دست به اعتصاب غذا زدند.

6 تیر 1356

پيكر دكتر علي شريعتي در نزدیکی حرم حضرت زينب(س) در دمشق به خاك سپرده شد.

6 تیر 1344

سيل در آذربايجان 20 روستا را از بين برد، 7 نفر را به گام مرگ فرستاد و بخش وسيعي از اراضي كشاورزي را نابود كرد.

6 تیر 1342

به موجب يكي از اسناد ساواك كه تاريخ امروز را دارد تيمسار اويسي فرمانده لشكر گارد، در جمع گروهي از نظاميان، از كم بودن تعداد كشته هاي حادثه 15 خرداد 1342 گله مند بوده و بابت اين موضوع به نظاميان اعتراض كرده است.

6 تیر 1341

آيت ‌الله‌ العظمي‌ حكيم اعلام كرد: قانون اصلاحات ارضي شاه‌، غصب اموال مردم است‌.

6 تیر 1338

قانون تأسيس دانشكده افسري به تصويب مجلس شوراي ملي رسيد و نام آموزشگاه عالي شهرباني به دانشكده پليس تغيير كرد.

6 تیر 1330

دكتر مصدق در يك پيام به هاري ترومن، رئيس جمهور آمريكا ضمن اعلام آمادگي ايران براي ادامه فروش نفت، توطئه هاي انگليس در ايران را افشا و خواستار كمك به ايران و حل مسالمت آميز مسئله نفت شد.

6 تیر 1319

مأمور مراقبت از محمد مصدق به وی گفت: تو تنها كسي هستي كه كمتر از 24 ساعت پس از بازداشت مورد بازجويي قرار مي گيرد. زيرا در زندان كساني هستند كه سالهاست بازداشت شده اند و هنوز به آنها گفته نشده كه براي چه در زندانند. مصدق 5 تير متعاقب بركناري دكتر متين دفتري بازداشت شده بود.

6 تیر 1300

آرميتاژ اسميت مستشار مالي انگليس در تهران گزارش داد: نارضائي گسترده عليه هر پديده انگليسي در ايران در حال گسترش است و قرارداد ايران و انگليس مردم را منزجر و دولت سيدضياء كه از نظر مردم وابسته به انگليس بوده همه را به خشم آورده است.

6 تیر 1287

بازارهاي سراسر كشور امروز بازگشايي شد. تبليغات شديد دولت عليه مجلس و مشروطه سبب شد اكثر مردم در بدگويي به مشروطيت احساس آزادي كنند و كسي جرأت دفاع از مجلس را نيابد.

6 تیر 1287

در جريان جنگ خونيني كه ميان قواي باقرخان و ستارخان رهبران قيام مردمي از يك سو و قواي دولتي در تبريز درگرفت، عده زيادي از طرفين جان خود را از دست دادند.

منتشر شده در پنجشنبه 6 تير 1398       کد خبر : 9157
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح