تصفیه خانه اکباتان حاضر به توافق زیر قیمت با شهردای است

تصفیه خانه اکباتان حاضر به توافق زیر قیمت با شهردای است

پس از اینکه شهردار ناحیه 6 چندی پیش طی یک گفت و گو به صراحت اعلام کرد که «آب را دور می ریزند اما به فضای سبز اختصاص نمی دهند» (اینجا را بخوانید) حالا مجید حسیبی عضو هیئت مدیره مرکزی اکباتان نکات مهمی را در خصوص جلسات برگزار شده میان شهرداری و مسوولان اداره آب و فاضلاب منطقه ای شهر تهران ابراز نموده است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، طرح آبیاری فضای سبز بلوکهای اکباتان توسط فاضلاب تصفیه شده مدتها است که در کش و قوس می باشد. در این رابطه محمد اسدالهی شهردار ناحیه 6 در مصاحبه ای که در سطور بالا به آن اشاره شد، قیمت مورد نظر شهرداری را برای خرید آب از تصفیه خانه اکباتان در هر متر مکعب 1050 تومان عنوان نمود و البته در ادامه هم افزود که نظر مدیران تصفیه خانه مبلغ 1500 تومان برای هر متر مکعب می باشد و به همین دلیل تاکنون توافقی صورت نگرفته است.  

اما حالا مجید حسیبی که به دفعات در جلسات فیمابین شهرداری و مدیران آب و فاضلاب به منظور خرید آب تصفیه خانه اکباتان حضور داشته معتقد است: در خصوص اینکه تاکنون موضوع خرید آب تصفیه خانه اکباتان برای فضای سبز بلوکها به نتیجه نرسیده تنها نمی توان مسوولان اداره آب و فاضلاب را مقصر قلمداد کرد چون شهرداری هم یک جاهایی از توافقات صورت گرفته عقب نشینی کرد.

وی در ادامه افزود: مدیران آب و فاضلاب در یکی از جلسات ما به صراحت عنوان کردند که قیمت آب تصفیه شده برای خودشان در هر متر مکعب 1000 تا 1100 تومان می باشد اما حاضر هستند پایین تر از این مبلغ هم آب را در اختیار اکباتان بگذارند. حتی یک بار پیشنهاد عدد 700 تومان را دادند که بتوانیم کار را خاتمه دهیم و البته من هم پیشنهاد ارائه شده را به شهردار منطقه 5 آقای اسدی اعلام کردم اما پس از آن هیچگونه واکنشی از جانب شهرداری صورت نگرفت.  

حسیبی در خصوص احتمال اجرایی شدن این توافق هم گفت: مدیران اداره آب و فاضلاب در شرایط فعلی کاملا نسبت به انجام این توافق مصمم هستند و حتی در آخرین صحبتی که بنده با مهندس ذاکر مدیر تصفیه خانه های فاضلاب محلی شرکت فاضلاب تهران داشتم ایشان موافقت خود را برای انجام کار در همان حدود قیمتی که اعلام شد، بیان نمود اما شهرداری هم طرف دیگر توافق نامه است که باید در این خصوص اعلام نظر نماید. البته من موافقت مدیران شرکت فاضلاب را به اطلاع شهردار منطقه 5 خواهم رساند و تلاش خود را هم برای به نتیجه رسیدن این موضوع به کار خواهم بست.  

طبق اعلام شهردار ناحیه 6، محدوده تحت مدیریت وی از منابع آبی آنچنانی برخوردار نیست و این در حالی است که شهرک اکباتان گلوگاه سبز غرب تهران به حساب می آید و اثرگذاری فضای سبز موجود در آن قطعا بر مناطق بیشتری از این محدوده قابل مشاهده است.  

با توجه به این مسئله شاید اکنون زمان مناسب فراهم شده باشد تا شهرداری منطقه 5 یکبار برای همیشه مشکل کم آبی را در سطح ناحیه 6 برطرف نماید.   

منتشر شده در يكشنبه 10 ارديبهشت 1396       کد خبر : 6426
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح