نیاز آموزشی نداشتیم! مدرسه اکباتان را به سوئیت تبدیل کردیم!

نیاز آموزشی نداشتیم! مدرسه اکباتان را به سوئیت تبدیل کردیم!

پس از درج خبری با عنوان « دبستان قدیمی شهرک اکباتان در حال تبدیل شدن به هتل» (اینجا را بخوانید) که روز شنبه در 4 اکباتان منتشر شد، عده ای از ساکنین شهرک اکباتان با مراجعه به اداره آموزش و پرورش منطقه 5 موضوع را پیگیری کردند.  

به گزارش سایت خبری اکباتان، ساکنین پس از حضور در اداره آموزش و پرورش منطقه 5 و صحبت با معاونت آموزشی منطقه با این پاسخ روبرو شده اند که «چون در منطقه 5 نیاز آموزشی وجود ندارد و به عبارت ساده تر دانش آموز و شاگرد مراجعه نمی کنند تصمیم گرفتیم برای رفاه حال معلمین این مدرسه را به «سوئیت» تبدیل کنیم که در راستای تکریم معلمان کار ارزشمندی نیز به حساب می آید».

همچنین مراجعه کنندگان به اداره آموزش و پرورش منطقه اذعان کردند که در آنجا به آنها اعلام شده است که «این کار با مجوز شهرداری منطقه 5 صورت گرفته و تخلفی در این زمینه وجود ندارد.»

گفتنی است پاسخ غیر رسمی اداره آموزش و پرورش منطقه 5 تهران به معترضین ساخت «مرکز اسکان» در حالی ارائه شده است که کلیه هزینه های فضاهای آموزشی شهرک اکباتان در زمان ساخت این محدوده یعنی دهه های پنجاه و شصت توسط شرکت عمران و نوسازی صورت گرفته و طبیعتا بعد از فروش آپارتمان ها به ساکنین کلیه این هزینه ها بر روی قیمت واحدها محاسبه و دریافت شده است. اما اینکه در شرایط فعلی اداره آموزش و پرورش منطقه به یکباره تصمیم می گیرد فضای آموزشی متعلق به مردم اکباتان را به استراحتگاه فرهنگیان تغییر کاربری دهد، از آن اتفاقاتی است که کمتر روی می دهد و احتمالا تنها در شهرک اکباتان باید شاهد آن باشیم چون این دومین مرکز استقرار فرهنگیان کشور در شهرک اکباتان است و انگار وظیفه میزبانی از معملمان زحمتکش سراسر کشور تنها بر عهده اکباتانی ها می باشد!   

در این شرایط قطعا هیئت مدیره مرکزی و شورایاری اکباتان می توانند با پیگیری موضوع از سرمایه های معنوی اکباتان حفظ و حراست کنند.

فراموش نکنیم که طی یک دهه گذشته از عمر شهرک اکباتان مترو قسمتی از زمین های اکباتان را برای فعالیت خود در نظر گرفت و طی حرکتی عجیب ایستگاه مترو را در داخل اکباتان احداث کرد، سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران هم با جذب سرمایه گذاری خارجی پروژه مگامال را راه اندازی کرد و حالا هم آموزش و پرورش در پرده ای جدید فضاهای آموزشی اکباتان را تبدیل به استراحتگاه فرهنگیان سراسر کشور می کند. در این میان تکلیف ساکنین هم مشخص نیست که چه گناهی کرده اند که در اکباتان ساکن شده اند و باید هر از چندگاهی شاهد این دست رفتار سازمان های دولتی باشند!؟

منتشر شده در سه شنبه 28 شهريور 1396       کد خبر : 7062
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح