چرا وضعیت تأسیسات بلوک B4 مطلوب است؟

چرا وضعیت تأسیسات بلوک B4 مطلوب است؟

در انتهای هفته گذشته مطلبی با عنوان «تأسیسات برخی بلوکها در گرمای تابستان نمره قبولی نگرفتند» (اینجا را بخوانید) منتشر شد. پس از درج این مطلب کامنت های زیادی از طریق فضای مجازی برای سایت خبری اکباتان ارسال شد که تقریبا همه آنها بیانگر نارضایتی ارسال کنندگان از سرویس دهی تأسیسات بلوکشان در فصل گرما بود.  

در همین رابطه غلامرضا سرآبادانی عضو هیئت مدیره و مدیر عامل اسبق بلوک B4 در پاسخ به این سوال که در رابطه با تأسیسات این بلوک چگونه رفتار شده است که حالا رضایت نسبی تا حدودی وجود دارد گفت: تأسیسات نیاز به نگهداری دارد که همه بلوکهای شهرک اکباتان به این کار مبادرت می ورزند اما نگهداری درست توأم با نظارت اصولی موردی است که به عنوان فردی که سابقه کار اجرایی در بلوکها را دارا می باشد می گویم در همه بلوکها وجود ندارد.

وی در توضیح بیشتر این مورد گفت: تقریبا همه بلوکها پیمانکار یا راهبر تأسیسات دارند اما متأسفانه بعضی وقتها شاهد هستیم که پیمانکار برای دفتر اجرایی یا هیئت مدیره تعیین تکلیف می کند این در حالی است که در زمان مدیر عاملی خودم به طور مثال از پیمانکار گزارش شبانه روزی دمای چیلرها را می خواستم و هر روز صبح اولین کاری که می کردم بررسی گزارش شب گذشته پیمانکار بود تا ببینم دستگاهها در چه وضعیتی مشغول به کار بوده اند. وقتی شما اینگونه نظارت می کنید طبیعی است که باید نتیجه مناسب دریافت کنید اما در نقطه مقابل بعضی از راهبران تأسیسات حتی درب وردی تأسیسات را قفل می کنند و این مکان حتی برای اعضای هیئت مدیره نیز قابل نظارت نمی باشد.  

سرآبادانی که در زمان مدیریت وی چیلرهای جدیدی برای بلوک B4 خریداری و حتی لوله کشی های افقی بلوک نیز تعویض شده در خصوص چرایی ضعف تأسیسات با وجود کمیته های فنی بلوکها نیز گفت: در مورد کمیته فنی باید بگویم که همه چیز به هیئت مدیره و دفتر اجرایی بلوک بر می گردد اگر این دو گروه بر روی پیمانکار احاطه داشته باشند یعنی پیمانکار حرف شنوی داشته باشد آنوقت کمیته فنی هم می تواند نظارت کند و حتی ایده های جدید مطرح کند اما وقتی زمانی که راهبر به حرف مدیر عامل گوش نمی کند و کار خود را می کند آنوقت کمیته فنی چه کاری از دستش برمی آید؟ کمیته فنی یک بلوک می تواند اهرمی کاملا مفید و سودمند در بحث بهره برداری از تأسیسات بلوک باشد اما جایگاه آن در بعضی بلوکها زیاد جدی گرفته نمی شود.

وی در پایان علت مانورهای خارج از حدود کاری تعدادی از راهبران تأسیسات بلوکها را نیز اینگونه برشمرد: نکته مهم این است که فضای رقابت در بحت نگهداری تأسیسات بلوکها بسیار محدود است و شما بعضا مشاهده می کنید که یک پیمانکار، نگهداری تأسیسات چندین بلوک را برای سالهای متمادی در اختیار دارد. در این شرایط مشخص است که افراد خارج از جایگاه تعریف شده برای خود رفتار می کنند. باید بپذیرم که تقویت دفتر اجرایی و مدیر عامل یک بلوک حداقل حسنش کنترل و نظارت درست بر روی پیمانکاران بلوک است اما وقتی دخالت در کار مدیر عامل صورت می گیرد و یا یک عضو هیئت مدیره از فلان پیمانکار حمایت جدی می کند دیگر وضعیت تا حدودی قابل پیش بینی خواهد بود. 

منتشر شده در سه شنبه 16 مرداد 1397       کد خبر : 8198
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح