شورایار اکباتانی: تکلیف تعهدات مگامال را روشن کنید

شورایار اکباتانی: تکلیف تعهدات مگامال را روشن کنید

طی روزهای گذشته نامه یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت نگین آرای آسیا به عنوان مجری پروژه مگامال در سایت خبری اکباتان منتشر شد که در این نامه با اشاره به یکی از مفاد قانون تجارت بحث «بررسی» موضوع انحلال یا ابقای شرکت توسط سهامداران مطرح شده بود (اینجا را بخوانید). پس از طرح این موضوع که البته با تکذیبیه مدیران بالادستی شرکت نگین همراه شد، نگرانی هایی در سطح شهرک اکباتان نسبت به سرنوشت وعده ها و قول هایی که از طرف مدیران این شرکت برای به سامان رساندن برخی امور داده شده بود بوجود آمد. در همین رابطه هوشنگ هموطن شورایار و عضو علی البدل هیئت مدیره مرکزی اکباتان در گفت و گویی کوتاه به طرح این نگرانی ها پرداخته و مشخص است که کاملا با انجام چنین تصمیم گیری هایی مخالف است.

هموطن در ابتدا در رابطه با نامه ی عضو هیئت مدیره شرکت نگین گفت: اخباری که از شرکت نگین به گوش ما می رسد واقعا روند امیدوار کننده ای نیست چون ما بارها نشسته ایم و با مدیران این شرکت بالاخص آقای احمدی جلسه داشتیم که قول های داده شده به اکباتانی ها را پیگیری کنیم و هر بار هم وعده های جدیدی دریافت کرده ایم. اما متأسفانه در شرایط حاضر به جای عمل به وعده ها اصلا خبرهای خوبی دریافت نمی کنیم چون اگر خدای نکرده شرکت نگین منحل شود آیا مشخص است که چه کسی تعهدات را انجام خواهد داد؟ آقای احمدی چرا حالا پاسخگو نیستید؟

شورایار شهرک اکباتان در خصوص مهمترین خواسته اهالی اکباتان از مگامال اینگونه عنوان کرد: یکی از مهمترین تعهداتی که نزدیک به یکسال است مرتب پیگیر هستیم مسیر اختصاصی مگامال است و حتی در مراسم افتتاحیه نیروگاه کوچک برق در مگامال مجدد تعهد کردند که ظرف 2 ماه مسیر ورودی از اتوبان شهید ستاری به جنوب را به داخل مجموعه به پایان برسانند که متأسفانه هنوز هم این کار به انجام نرسیده است.

وی در ادامه افزود: باور کنید خواسته زیادی نیست اما توقع ما این است که شرکت نگین آرای آسیا ضمن اتمام پروژه مسیر اختصاصی مگامال با مشکلاتی که با افتتاح سالن های سینما برای اهالی شهرک اکباتان پدید آورده مقابله کند اما حالا چیزهایی می خوانیم و می بینیم که روز به روز درد و رنج ما را بیشتر می کند. واقعا اگر اینها به سمت انحلال بروند چه کسی پاسخگوی تعهدات به ساکنین اکباتان خواهد بود؟

هموطن در ادامه طرح چنین موضوعاتی را دارای تبعاتی نامناسب توصیف کرد و گفت: مهمترین تبعاتش این است که یک کار نیمه کاره 10، 12 ساله بازهم به همین صورت نیمه کاره باقی خواهد ماند. من در اینجا از دوستان شرکت نگین خواهش می کنم که پیش از طرح چنین موضوعاتی پروژه های نیمه کاره را به پایان برسانند و بعد هر تصمیمی که خواستند بگیرند.

شورایار اکباتانی همچنین در مورد بخش های جدید مگامال که چندی پیش مراسم افتتاح آنها برگزار شده است هم اذعان کرد: چندی پیش برای قسمت هایی از مگامال مراسم افتتاحیه گرفته شد اما بخش هایی از فضاهای جدید الفتتاح را قبلا هم در زمان مدیر عاملی آقای مظفری به ما نشان داده بودند، اینکه این فضاها آن موقع آماده شده و حالا به افتتاح رسیده است را باید خود مدیران پاسخگو باشند. متأسفانه در سطح کشور هم بارها شاهد این بوده ایم که یک پروژه ای قبلا افتتاح شده اما مدیر جدید هم با ورود خود تصمیم به افتتاح مجدد می گیرد.   

هوشنگ هموطن در خاتمه در پاسخ به این پرسش که به عنوان یک ساکن قدیمی اکباتان آیا پیش بینی می کردید یک روزی ممکن است پروژه مگامال با چنین مشکلاتی مواجه شود گفت: پروژه های بزرگ در ایران همیشه با چالش های خاص خود مواجه هستند که از جمله آنها می توان به تعویض پیاپی مدیریت ها، عدم تزریق منابع مالی مناسب در هنگام ضرورت و ... نام برد. در ابتدای شروع کار که مالزیایی ها و بخش خصوصی پیشبرد پروژه را بر عهده داشتند انصافا کار بد پیش نمی رفت اما از یک جایی به بعد مشکلات شروع شد و الان کار به جایی رسیده که نزدیک به 3 سال است قول افتتاح مسیر اختصاصی مگامال را به ما می دهند آنهم در حالیکه یکسال اخیر را مرتب مشغول پیگیری این وعده هستیم و هر بار تاریخ جدیدی به ما ارائه می دهند.

بدون تردید در شرایط فعلی یکی از مهمترین خواسته های اکباتانی ها از مجموعه مگامال راه اندازی مسیر ورود و خروج اختصاصی این مجموعه از داخل اتوبان شهید ستاری است که 4 اکباتان نیز تا کنون به دفعات پیگیری رسانه ای خود را به انجام رسانده و تا هر زمان که این پروژه افتتاح شود پیگری آن ادامه خواهد داشت.   

منتشر شده در شنبه 10 شهريور 1397       کد خبر : 8248
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح