پلمب یک آرایشگاه زنانه در اکباتان و امیدواری برای برخوردهای بیشتر

پلمب یک آرایشگاه زنانه در اکباتان و امیدواری برای برخوردهای بیشتر

هفته گذشته پلمب یک واحد آرایشگاه زنانه در یکی از بلوکهای فاز 1 شهرک اکباتان از طرف نهادهای قانونی صورت گرفت. اقدامی که در وهله نخست پرسش هایی را در ذهن برخی مشاهده کنندگان این رفتار کاملا قانونی ایجاد کرد، اما حالا این امیدواری بوجود آمده است که اقداماتی از این دست به شکلی گسترده تر بوقوع بپیوندد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، 15 آبان 96 مطلبی با عنوان «وفور آرایشگاههای غیر رسمی زنانه در اکباتان» (اینجا را بخوانید) در 4 اکباتان منتشر و تنها بخشی از زوایای فعالیت های غیر مجاز آرایشگاههای زنانه در اکباتان مورد بررسی قرار گرفت. حالا پس از گذشت حدود یکسال از مطلب انتشار یافته و بررسی های میدانی بسیار ساده و دم دستی مشخص شده است که از حدود 80 واحد آرایشگاه زنانه در اکباتان کمتر از 20 درصد آنها یعنی کمتر از 16 واحد دارای مجوز قانونی فعالیت هستند و مابقی ...  

در این رابطه گفتنی است علاوه بر نبود تأییدیه های رسمی برای فعالیت این اماکن تجاری شنیده هایی بسیار نگران کننده از اتفاقاتی که در این محل ها بوقوع می پیوند از زبان برخی ساکنین شنیده می شود. صحبت هایی از فروش و تجارت داروهای غیر مجاز لاغری، تتوی بدن و اصلاح موی سر «مردان» که برخی نسبت به وقوع آنها صحبت هایی را مطرح می کنند.

پیگیری صورت گرفته در این زمینه بیانگر آن است که از سال 96 مکاتبات لازم از طرف اتاق اصناف تهران با نهادهای نظارتی مرتبط در این موضوع صورت گرفته و روند اجرایی شدن برخورد با غیر مجازها در حال انجام است.

اجاره زیر بلوکی های اکباتان به افراد متقاضی آرایشگاههای زنانه طی سالهای گذشته همیشه محل این پرسش جدی بوده است که چگونه وقتی مدارک هویتی یک مکان فعالیت اعم از اجاره نامه رسمی (دارای کد رهگیری)، پایان کار ساختمان، قبوض عوارض سالیانه شهرداری و حتی موافقت اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی که پیش نیازهای اصلی دریافت مجوز فعالیت صنفی می باشند وجود ندارد، در این شرایط چگونه اجاره مکان از طرف هیئت مدیره بلوکها که به طور ضمنی مجوز کار در داخل بلوکهای اکباتان محسوب می شود به متقاضیان داده می شود!؟

در این فقره یعنی داشتن مجوزهای قانونی یک نکته عجیب دیگر اینکه بسیاری از آرایشگاههای زنانه در اکباتان حتی از داشتن «کارت بهداشت» پرسنل هم که به عبارتی ساده ترین شکل تأییدیه قانونی نفرات حاضر در اماکن اینچنینی محسوب می شود محروم می باشند!

منتشر شده در سه شنبه 17 مهر 1397       کد خبر : 8360
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح