بهره‌برداری از ۲ واحد فرآوری طلای خراسان جنوبی تا پایان امسال

عباس جرجانی روز سه‌شنبه در بازدید میدانی از معادن طلای شادان و هیرد و واحدهای فرآوری آنها در شهرستان‌های خوسف و نهبندان که به همراه رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی انجام شد، افزود: این واحدها در راستای فرآوری ماده معدنی طلا همچنین ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار در جوار معدن ایجاد شده است.
 
وی اظهار داشت: معدن طلای شادان با ذخیره قطعی ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و معدن طلای هیرد با ذخیره قطعی حدود پنج میلیون تن کانسنگ طلا در شهرستان‌های خوسف و نهبندان در حال فعالیت هستند.
 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: این ۲ معدن به ترتیب دارای استخراج اسمی سالانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و ۱۰۰ هزار تن کانسنگ طلا هستند.
 
وی افزود: در حال حاضر در این ۲ معدن طلا و واحدهای فرآوری آنها زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.
 
جرجانی بیان کرد: عیار ماده معدنی در معدن شادان ۵۵ صدم و در معدن هیرد ۹۲ صدم پی پی ام است.
 
وی گفت: واحد فرآوری و استحصال طلای مجتمع صنعتی‌، معدنی شادان با سرمایه‌گذاری شرکت کارند صدر جهان، بزرگترین واحد استحصال طلا در شرق کشور است.
 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به همراه رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان امروز با هدف بررسی مسائل مرتبط با زیرساخت‌ها همچنین بررسی روند فعالیت، از ۲ معدن طلای شادان و هیرد و واحدهای فرآوری آنها در شهرستان‌های خوسف و نهبندان به صورت میدانی بازدید کردند.
 
کارخانه فرآوری معدن طلای کودکان در شهرستان خوسف به عنوان اولین واحد استحصال طلای خراسان جنوبی خرداد امسال با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید تا با تولید شمش طلا در این واحد قابلیت دیگری از این استان معدنی نمایان شود.
منتشر شده در چهارشنبه 10 شهريور 1400       کد خبر : 10190
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح