۸۱ درصد پرونده‌های ارجاع شده به دوایر اجتماعی به صلح و سازش رسیده است

به گزارش «سایت خبری تحلیلی 4 اکباتان» سرهنگ "مراد مرادی" در همایش تجلیل از مشاوران و مددکاران اجتماعی در روز سلامت روان، بیان داشت: با توجه به این که راهبرد اصلی ناجا جامعه محوری و مردم مداری می‌باشد لذا پیشگیری اجتماعی بر اقدامات انتظامی و سخت افزاری مقدم است که در این زمینه مراکز مشاوره و مددکاری از جایگاه والایی برخوردار هستند.

سرهنگ مرادی: 81 درصد پرونده‌های ارجاع شده  به دوایر اجتماعی به صلح و سازش رسیده است

وی با اشاره به یکی از بیانات مقام معظم رهبری که فرموده‌اند "مردم باید هنگامی که به نیروی انتظامی مراجعه می‌کنند احساس کنند گوش شنوا و زبان پاسخگو و دلی مهربان در انتظار آن‌هاست" عنوان داشت: در سال ۱۳۷۸ در یک اقدام هوشمندانه معاونت اجتماعی که در حقیقت یکی از استراتژیک ترین معاونت‌های ناجا هست تاسیس شد که این معاونت در واقع پل ارتباطی مردم با ناجا هست.

سرهنگ مرادی با اشاره به افزایش ارتباط صمیمی پلیس با مردم در پی ایجاد معاونت اجتماعی گفت: با ارائه خدمات مختلف مشاوره‌ای و راهنمائی حرفه‌ای و کمک به شهروندان و فارغ از هرگونه مسائل جنائی و سیاسی تمام تلاش مشاوران و مددکاری کلانتری‌ها برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های شهروندان هست.

معاون اجتماعی فاتب با اشاره به اینکه ۱۱ مرکز مشاوره و ۸۵ دایره اجتماعی در کلانتری‌های در حال حاضر در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ فعال است، عنوان داشت: این مراکز و دوایر مشاوره‌ای نقش مهمی در پیشگیری از مسائل اجتماعی و ارائه خدمات به شهروندان و آموزش‌های اجتماعی دارند.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال جاری ۶۹ هزار و ۲۹۵ پرونده در کلانتری‌ها تشکیل شده ۵۶ هزار و ۸۲۲ پرونده به دوایر اجتماعی‌ها ارجاع شده است، افزود: در واقع ۸۲ درصد پرونده‌های ارجاع شده به کلانتری‌ها به مراکز مشاوره و مددکاری ارجاع شده است که تلاش داریم این آمار را به ۹۰ درصد برسانیم.

 سرهنگ مرادی بیان داشت: ۸۱ درصد از پرونده‌های ارجاع شده  به دوایر اجتماعی به صلح و سازش رسیده است که در واقع نشان از تلاش و زحمات و دقت نظر همکاران این حوزه دارد.

وی با اشاره به اینکه حل و فصل نزاع و مشکلات مردم در کلانتری‌ها به مراتب در مرتفع نمودن مشکلات شهروندان تاثیرگذار است، افزود: ایجاد مراکز مشاوره و مددکاری تاثیر مستقیم و زیادی در حل و فصل مشکلات مراجعان و کاهش ارجاع پروندهها به مراجع قضایی شده است.

معاون اجتماعی فاتب با اشاره به اینکه بین دوایر کلانتری‌ها و سیستم قضایی تعامل بسیار خوبی ایجاد شده که پرونده قبل از اینکه به حوزه قضایی برود در رابطه با ایجاد مصالحه بین طرفین دعوا اقدامات بایسته انجام می‌شود، بیان داشت: ایجاد مراکز مشاوره در کلانتری‌ها  ابتکاری جالب و مهم است که در حل و فصل و مرتفع نمودن مشکلات طرفین دعوا بسیار تاثیرگذار بوده است.

 وی افزود: افزایش ارتقا مهارت‌های زندگی بین خانواده به ویژه در محله‌های حاشیه نشین، نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته است.

منتشر شده در جمعه 23 مهر 1400       کد خبر : 10205
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح