منطقه چیتگر تهران کجاست؟

بنابر اعلام تهران برج، لازم است بدانید که منطقه چیتگر در واقع یکی از محله‌های منطقه ۲۲ کلان‌ شهر تهران است. این منطقه در حقیقت، غربی‌ترین منطقه‌ شهری در این کلان‌ شهر به شمار می‌رود و در شمال غربی تهران قرار گرفته‌ است. در این مقاله قصد داریم به معرفی این منطقه و تاریخچه  آن بپردازیم.

 منطقه چیتگر

این منطقه در حال حاضر به‌ عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کلان‌ شهر تهران به شمار می‌رود و در حومه و اطراف این شهر قرار گرفته‌ است. منطقه چیتگر تهران از سمت شمال به ارتفاعات البرز می‌رسد و از شرق به منطقه ۵ شهرداری تهران دسترسی دارد. این منطقه از سمت غرب به وردآورد شمالی می‌رسد و جنوب آن نیز به سمت تهرانسر است. منطقه ۲۲ در تهران دارای ۴ ناحیه است و از ۱۲ محله تشکیل شده است.

 وجود ۲۸ شهرک با مساحت تقریبی ۶۲۰۰ هکتار، این منطقه از کلان شهر تهران را منحصر به‌ فرد می‌سازد. از این میزان مساحت، در حدود ۱۳۰۰ هکتار، فضای سبز است. منطقه ۲۲ از نظر جغرافیایی از بزرگ‌ترین مناطق تهران به شمار می‌رود و چیتگر یکی از محله‌های این منطقه است.

این منطقه از دسترسی بسیار مطلوب و مناسبی برخوردار است و ساخت و ساز بصورت انبوه توسط ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی در حال انجام است که حتی اگر توان خرید یک واحد آپارتمانی کامل را نداشته باشید می‌توانید با خرید ۱۰ متر از پروژه‌هایی مانند پروژه شمیم رحمت در ساخت این پروژه‌ها شریک شوید.

 

تاریخچه‌ای کوتاه از منطقه چیتگر تهران

محله چیتگر قدمت زیادی ندارد و نمی‌توان این محله را از محله‌های قدیمی به شمار آورد. لازم است بدانید زمین‌های منطقه چیتگر در ابتدا به خانواده فرمانروایان تعلق داشته‌ است و مدیریت و اداره آن [قبل از انقلاب اسلامی] در دست خاندان فیروزگر بوده‌ است.

 پس‌ از انقلاب اسلامی، زمین‌های موجود در منطقه چیتگر به‌ عنوان زمین‌های ملی اعلام شدند. با اعلام این خبر، بسیاری از زمین‌های موجود در این ناحیه به شهرداری واگذار شد. پس‌ از اینکه مشکلاتی در تهران از نظر جمعیت و بافت و ساختار آن به وجود آمد، مسئولین شهر به این نکته رسیدند که می‌توانند منطقه چیتگر و ۲۲ تهران را بر اساس مدل‌های شهرسازی مدرن بازسازی کنند و این ناحیه را به محیطی مناسب برای خدمت‌رسانی به مردم تبدیل کنند و برخی از کمبودهای رفاهی تهران را در این منطقه ارائه دهند.

 مجموعه‌ این عوامل باعث شد تا شهرداری و دیگر ارگان‌های کشوری برای ساخت‌ و ساز در این منطقه دست‌ به‌ کار شوند و به‌ مرور زمان، این منطقه به‌ عنوان قطب گردشگری تهران مطرح شود. بر همین اساس تاکنون پروژه‌های زیادی در این منطقه، طراحی و پیاده‌سازی شده‌ است و برخی دیگر از پروژه‌ها نیز در حال ساخت و بهره‌برداری هستند. از جمله پروژه‌های منطقه ۲۲ و چیتگر تهران می‌توان به آبشار تهران، دریاچه مصنوعی چیتگر، محور چهار باغ، پارک آبی چیتگر و ایران مال اشاره کرد و یا برج‌های مسکونی در حال اجرا در این ناحیه را نام برد مانند پروژه رومنس در محدوده شهرک مروارید شهر و برای اشخاصی که به دنبال دید دریاچه هستند  پروژه الوند چیتگر که در اطراف دریاچه چیتگر واقع شده است در حال اجرا هستند.

محله چیتگر که در شمالی‌ترین ناحیه‌ی شهر قرار دارد، آب و هوای بسیار مناسبی دارد. لذا در سال‌های اخیر بیشترین میزان ساخت‌ و ساز و برج‌سازی در این منطقه بوده است. این منطقه، جاذبه‌های گردشگری زیادی در خود جای داده‌ است و از این نظر جزو محله‌های منحصر به‌ فرد تهران است.

 

جاذبه‌های گردشگری منطقه چیتگر

منطقه چیتگر امکانات تفریحی و گردشگری قابل‌ توجهی دارد و در برنامه‌ی بازدید بسیاری از گردشگران قرار دارد. چندین پارک جنگلی و دریاچه مصنوعی نمونه‌هایی از جاذبه‌های گردشگری چیتگر هستند.

وجود این جاذبه‌ها و امکانات باعث شده‌ تا افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری و خرید [یا پیش‌خرید] ملک در این ناحیه اقدام نمایند. چرا که این منطقه را از جمله مناطق رو به‌ رشد می‌دانند و به پیشرفت آن در آینده امیدوارند.

منطقه چیتگر در تهران در حقیقت، منطقه‌ای است که با شهرک‌های مدرن و مجهز امروزی‌اش، معروف و شناخته‌ شده است. منطقه‌ای نوساز با برج‌های بلند که از جمله مدرن‌ترین مناطق کشور به شمار می‌رود.

منتشر شده در يكشنبه 16 آبان 1400       کد خبر : 10222
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح