اجرای نسخه نویسی الکترونیک از امروز آغاز شد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان گفت: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک و عدم پذیرش نسخ کاغذی در راستای اجرای تکالیف قانونی سازمان بیمه سلامت، از ابتدای دی ماه سال جاری، آغاز شد.
 
محمد مهدی ناصحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا افزود: بیمه سلامت از اول دی ماه امکان پرداخت خارج از نسخه الکترونیکی را به موسسات و مراکز درمانی ندارد.
 
وی اظهار داشت: انتظار می رود که جهت جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل در مراکز درمانی و موسسات در خدمات دهی به بیمه شدگان، همکاری های لازم تمامی نهادها و سازمان های دخیل در بحث نسخه الکترونیکی صورت گیرد، عدم همکاری نهادها با سازمان  های بیمه گر در اجرای این طرح ملی ما را در دستیابی به اهداف نهایی دچار مشکل می کند.
 
ناصحی با بیان اینکه زیرساخت های نسخه الکترونیکی در اختیار همه مراکز و موسسات درمانی قرار دارد تصریح کرد: مشارکت قابل قبول پزشکان در مطب ها  و درمانگاه ها افزایش پیدا کرده و ما به مراکز درمانی چه آنهایی که تحت قرارداد با بیمه سلامت بوده  یا موسسات غیر طرف قرارداد پیشنهاد می کنیم، در این مقطع زمانی با رویکرد تعاملی خود حوزه سلامت را در اجرای این پروژه ملی یاری دهند؛ پزشکان غیر طرف قرارداد می توانند با مراجعه به سامانه بیمه سلامت  درطرح نسخه الکترونیکی ثبت نام کنند.
 
وی ادامه داد: پزشکان می توانند از بسته های آموزشی درطرح نسخه الکترونیکی استفاده کنند و در حال حاضر استان های بسیاری در طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی مشارکت داشته و جای نگرانی از این بابت وجود ندارد، ضمن اینکه استان های دیگر هم به مرور زمان به این طرح پیوسته و پروژه نسخه نویسی الکترونیکی برای کل کشور تکمیل خواهد شد.
 
به گفته ناصحی، نسخه الکترونیک تنها جزیی از پرونده الکترونیک سلامت است؛ این موضوع دراغلب کشورهای پیشرفته دنیا اجرایی و عملیاتی شده و ما نیز به دنبال آن هستیم، که با همکاری دولت، مجلس و سازمان های بیمه گر مصوبات قانونی نهاد قانونگذاری کشور را به درستی اجرایی کنیم.
 
به گزارش ایرنا، برنامه نسخه نویسی الکترونیک تاکنون در ۲۲ استان کشور بیش از ۸۰ درصد محقق شده که از این میان در ۱۱ استان بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد و در ۱۱ استان دیگر بین ۸۰ تا ۹۰ درصد تحقق داشته و میزان تحقق برنامه نسخه الکترونیک تا شانزدهم آذر سال  جاری در کل کشور به طور میانگین ۷۴ درصد شده و این شاخص در پایان آبان سال جاری ۶۵ درصد بود.
 
 سه استان یزد، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام در حال حاضر پیشتاز اجرای نسخه الکترونیک هستند و به تحقق صد درصدی این برنامه در آذر سال ۱۴۰۰ دست پیدا کردند،  همچنین در استان های کرمانشاه و کرمان، میزان تحقق نسخه الکترونیک به ۹۸ درصد رسیده است.
منتشر شده در چهارشنبه 1 دي 1400       کد خبر : 10270
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح