چند راهکار طبیعی برای درمان خشکی پوست دست

خشکی پوست تا حدودی یک مشکل آزاردهنده است و می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد.  به طور مثال برخی از افراد به دلیل شغلی که دارند، پوست دستشان دچار خشکی می‌شود و برخی دیگر به علت تغییرات آب و هوایی دچار این مشکل می‌شوند.
 
به گزارشhttps://4ekbatan.ir/، خشکی دست‌ها مشکلی نیست که نتوان آن را مهار کرد. با به‌کارگیری درمان‌های مناسب، می‌توانید دست‌های خود را نرم‌تر از پیش کنید. در این مطلب به دلایل بروز خشکی دست‌ها و اقداماتی که می‌توانید برای درمان خشکی پوست دست انجام دهید، می‌پردازیم.
 
چه عواملی سبب خشکی پوست دست می‌شوند؟
 
خشکی پوست اغلب توسط عوامل محیطی ایجاد می‌شود. در برخی موارد، برخی شرایط بهداشتی و محرک‌ها نیز می‌توانند باعث خشکی غیرعادی پوست شوند. علل اولیه عبارتند از:
 
آب و هوا :به طور کلی پوست در پاییز و زمستان خشک‌تر می‌شود. فصل سرما باعث خشک شدن هوا می‌شود و در نتیجه، پوست نمی‌تواند رطوبت خود را حفظ کند و دچار خشکی می‌شود.
 
محرک‌های محیطی و شرایط کاری: افرادی که مکرراً دست خود را با ضدعفونی‌کننده‌های قوی می‌شویند، دچار خشکی پوست دست می‌شوند. سورفکتانت قوی موجود در مواد شوینده و صابون‌ها، چربی طبیعی پوست را از بین می‌برد و سبب بروز خشکی می‌شود.
 
برخی از بیماری‌ها :بیماری‌های چون لوپوس و دیابت که جریان خون در اندام‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند، و سایر اختلالات پوستی مانند پسوریازیس و اگزما نیز می‌توانند باعث خشک شدن دست‌ها شوند.
 
درمان خشکی پوست دست چیست؟
 
اگرچه خشکی پوست دست یک مشکل رایج است، اما بازیابی سلامت آنها راحت است. با به‌کارگیری این روش‌های طبیعی می‌توانید خشکی دست را درمان کنید.
 
روغن نارگیل
 
روغن نارگیل خاصیت نرم‌کنندگی دارد و می تواند به بهبود آبرسانی پوست و افزایش چربی در سطح پوست کمک کند. بنابراین استفاده موضعی از روغن نارگیل می‌تواند به نرم تر شدن دستان شما کمک کند.
 
جو دو سر
 
جو دوسر موجب رطوبت‌رسانی به پوست می‌شود و به درمان خشکی پوست دست کمک می‌کند.
 
کافیست نصف قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به یک قاشق غذاخوری پودر جو دوسر اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و روی پوست دست بمالید و به مدت ده الی پانزده دقیقه نگه دارید و بعد دستان خود را بشویید.
 
عسل
 
عسل، پوست را آبرسانی و مرطوب می‌کند. ماهیت نرم‌کننده‌ی عسل می‌تواند باعث لطافت پوست شود.
 
کمی عسل را روی هر دو دست خود پخش کنید و به مدت یک ربع الی بیست دقیقه دقیقه نگه دارید. سپس دستان خود را بشویید.
 
روغن بادام شیرین
 
روغن بادام شیرین حاوی اسیدهای چرب است و به رطوبت‌رسانی پوست شما کمک می‌کند.
 
مقداری روغن بادام شیرین را روی دستان خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. یا اگر قصد دارید روغن را یک شب روی پوست خود نگه دارید، می‌توانید از یک جفت دستکش پلاستیکی استفاده کنید.
منتشر شده در يكشنبه 17 بهمن 1400       کد خبر : 10373
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح