بهترین زمان برای انجام کارهای حساس

زمان انجام کارهایی که تمرکز زیادی می‌خواهند، در بهترین ساعت بیولوژیکی بدن است.
بهترین زمان بیولوژیک بدن BPT، زمانی از روز است که بدن دارای بیشترین سطح انرژی است.
برنامه‌ی روزانه‌ی‌ خود را تغییر دهید به طوری که سخت‌ترین و اصلی‌ترین کارها را در طول ساعت‌های BPT انجام دهید.

زمان مناسب برای مصاحبه‌های کاری: یکشنبه ساعت ۱۰:۳۰ صبح
اگر می‌خواهید برای مصاحبه قرار بگذارید، یکشنبه ساعت ۱۰:۳۰ صبح را انتخاب کنید. قطعا این روز و ساعت برای مصاحبه‌کننده هم بهترین زمان است. مراقب باشید در ابتدا یا انتهای روز یا بلافاصله قبل یا بعد از ناهار قرار نگذارید.

بهترین زمان برای استراحت: اواسط صبح
این بدین خاطر است که منابع ذهنی فرد معمولا بعد از بیدار شدن در بالاترین سطح خود قرار دارد. این منابع در طی روز استفاده می‌شوند. البته نیاز نیست در مدت زنگ تفریح، فعالیت غیر کاری انجام دهید، همین که کاری را انجام دهید که به آن علاقه دارید و خودتان آن را انتخاب کرده‌اید کافی است.

بهترین زمان برای چرت روزانه: بین ساعت ۲ تا ۳ بعدازظهر
این بدین دلیل است که افراد بعد از ناهار کمی احساس خواب‌آلودگی یا کاهش سطح هوشیاری دارند و احتمال تداخل خواب روزانه با خواب شبانه در این ساعات از دیگر ساعت‌های بعدازظهر کمتر است.

بهترین زمان برای برگزاری جلسه: یکشنبه ساعت ۳ بعدازظهر
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد ساعت ۳ بعدازظهر یکشنبه (دومین روز هفته‌ی‌ کاری) بهترین زمان برای تشکیل جلسات تیمی است، زیرا زمانی است که احتمالا تمام اعضا حاضر می‌شوند. در مقابل، ابتدای روز بدترین زمان برای برگزاری جلسه مشخص شده است.
کیت هریس، پژوهشگر ارشد این تحقیق می‌گوید: "باید به افراد برای آماده شدن زمان بدهیم. اگر جلسه را ساعت ۹ صبح برگزار کنیم، شرکت‌کنندگان یا بدون آمادگی وارد جلسه می‌شوند یا روز قبل را به آماده‌سازی برای جلسه سپری می‌کنند."

انجام کارهای خلاقانه: وقتی خسته هستید
در یک مطالعه، نشان داده شد که دانشجویانی که بازی رایانه‌ای پیچیده‌ای را که نیاز به توجه دارد بازی می‌کنند، خلاق‌تر از دانشجویانی هستند که بازی ساده‌تری را انجام داده‌اند.
پژوهشگرانِ این مطالعه می‌گویند دلیل این مسئله آن است که تمرکز و توجه، از نیروی بازدارندگی ذهن شرکت‌کنندگان می‌کاهد و ذهن آنها را برای پالایش اطلاعات غیرضروری از ناخودآگاهشان توانمند می‌سازد.

بنابراین کارهای خلاقانه را بلافاصله بعد از اینکه از محل کار به خانه برگشتید یا زمانی که (به اشتباه) فکر می‌کنید هیچ نیروی مغزی برایتان باقی نمانده است، انجام دهید.

 

منتشر شده در چهارشنبه 27 بهمن 1400       کد خبر : 10384
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح