شگفتانه توت‌فرنگی برای پوست

وقتی نوبت مراقبت مناسب از پوست می‌رسد، نمی‎توانید توت فرنگی را از یاد ببرید. توت فرنگی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که چه روی پوست مالیده شود و چه در رژیم غذایی مصرف شود، برای پوست مزایای فراوانی دارد. در ادامه به بررسی فواید توت‌فرنگی برای پوست می‌پردازیم.
آکنه را درمان می‌کند| مقدار بالای اسید سالیسیلیک در توت فرنگی آن را یک گزینه خوب برای درمان لک و آکنه می‌کند. اسید سالیسیلیک به لایه برداری سلول‌های مرده پوست و کنترل تولید چربی کمک می‌کند و می‌تواند در سطح عمیق تری نسبت به دیگر اسید‌ها به پوست نفوذ و ناخالصی‌هایی را که می‌تواند منجر به آکنه شود پاک کند.
از بین بردن چین و چروک و خطوط ریز | توت فرنگی حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و علایم پیری را کاهش می‌دهد. رادیکال‌های آزاد کلاژن پوست را تجزیه می‌کند که منجر به افتادگی پوست، چین و چروک، خطوط ریز و لک‌های تیره می‌شود.
جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نور خورشید | ویتامین C موجود در توت فرنگی از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند.
توت فرنگی هم منبع خوبی از اسید الاژیک است. اسید الاژیک قادر است لکه‌های تیره ناشی از آسیب اشعه ماوراء بنفش را به حداقل برساند.
حلقه‌های تیره و پف چشم را کاهش می‌دهد| توت فرنگی منبع عالی بیوفلاونوئیدهاست. بیوفلاونوئید‌ها به بهبود استحکام و ساختار مویرگ‌ها کمک می‌کند که این منجر به کاهش سیاهی دور چشم و پف چشم خواهد شد. خوردن توت فرنگی همچنین می‌تواند به کاهش کیسه‌های چشم کمک کند.
از بین بردن لکه‌های پوست | آنتی اکسیدان‌های ویتامین C، الاژیک اسید و کورستین موجود در توت فرنگی می‌توانند به روشن شدن لکه‌ها کمک کنند. ویتامین C به محو شدن این علایم کمک می‌کند. در حالی که اسید الاژیک و کورستین از تولید ملانین و آسیب‌ها و لک‌های بیشتر پوست جلوگیری می‌کنند.
 

 

منتشر شده در چهارشنبه 11 اسفند 1400       کد خبر : 10408
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح