۷۸ درصد ایرانیان حداقل از یک شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند

به گزارش مملکت آنلاین، طبق نتایج آخرین نظرسنجی ایسپا در خرداد ۱۴۰۱ که با جمعیت مورد مطالعه شهروندان ۱۸ سال به بالای ساکن در مناطق شهری و روستایی کل کشور و نمونه ۱۵۴۱ نفر به شیوه تلفنی اجرا شده است، ۷۸.۵ درصد مردم حداقل از یک پیام‌رسان یا رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند. این میزان بین جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال ۹۶.۹ درصد، ساکنین مراکز استان‌ها ۸۶.۲ درصد و افراد با تحصیلات دانشگاهی ۹۵.۳ درصد است.
 
در بین رسانه‌های اجتماعی مورد مطالعه، استفاده از واتس‌اپ با ۷۱.۱ درصد بیش از سایر برنامه‌ها است که در مقایسه با تیر ۱۴۰۰ میزان استفاده از این پیام‌رسان تغییری نداشته است. میزان استفاده از واتس‌اپ بین جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال ۸۷.۷ درصد، در گروه سنی ۳۰ تا ۴۹ سال ۷۸.۸ درصد و در بین افراد بالای ۵۰ سال سن ۴۱ درصد است. ۸۷.۸ درصد افراد دارای تحصیلات دانشگاهی ۷۹.۲ درصد افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و ۴۴.۴ درصد افرادی که تحصیلات کمتر از دیپلم دارند، از واتس‌اپ استفاده می‌کنند. میزان استفاده از این پیام‌رسان در بین ساکنان مراکز استان‌ها ۸۷.۸ درصد، در شهر‌های غیر مرکز استان ۷۴.۱ درصد و در مناطق روستایی کشور ۵۵.۵ درصد است.
 
بعد از واتس‌اپ، اینستاگرام توسط ۴۹.۴ درصد مردم ایران استفاده می‌شود. جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال (۷۴.۴ درصد)، افراد با تحصیلات دانشگاهی (۶۵.۱ درصد) و ساکنین مراکز استان‌ها (۵۶ درصد) بیش از سایر افراد از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
 
همچنین استفاده از تلگرام نسبت به آخرین نظرسنجی ایسپا در تیرماه ۱۴۰۰ حدود ۹ درصد کاهش داشته و به عدد ۳۱.۶ درصد رسیده است.
 
یافته‌های ایسپا در این نظرسنجی حاکی از استفاده ۱.۳ درصد مردم ایران از کلاب هاوس است. این عدد نسبت به موج قبلی نظرسنجی ایسپا در تیرماه ۱۴۰۰ بدون تغییر مانده است. توییتر نیز توسط ۳ درصد از مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
بر اساس نتایج نظرسنجی، فیسبوک ۳.۷ درصد، سروش ۳.۶ درصد، بله ۲.۲ درصد، ایتا ۴.۶ درصد، تیک تاک ۰.۶ درصد، روبیکا ۵.۷ درصد، آی گپ ۱.۸ درصد، گپ ۰.۸ درصد، سیگنال ۰.۴ درصد استفاده کننده در بین افراد بالای ۱۸ سال ایرانی دارد.
 
انتهای پیام/
منتشر شده در سه شنبه 24 خرداد 1401       کد خبر : 10551
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح