زلزله نسبتا شدید در استان هرمزگان

به گزارش ۴اکباتان، محمدحسن نامی، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، دراین‌باره گفت: برابر اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله‌ای به بزرگی۶.۱ ریشتر در ساعت ۲:۰۲ بامداد امروز حوالی بندرخمیر در مرز خلیج فارس و هرمزگان را لرزاند. این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین رخ داده است.  
 
وی با بیان اینکه کانون این زلزله در۳۴ کیلومتری بندر خمیر بوده است، گفت: همچنین کانون زلزله۴۱ کیلومتر تا شهرستان کنگ و۴۸ کیلومتر تا بندر لنگه فاصله دارد و در نقاط مختلفی از احساس شده است. همچین این محل ۱۰۷ کیلومتر با بندرعباس فاصله دارد.
 
نامی ادامه داد: در پی وقوع این زلزله تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی به حالت آماده باش درآمده و تیم‌های ارزیاب از سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها و ... نیز به مناطق متاثر از حادثه اعزام شده‌اند و گزارش بررسی‌های آنان به زودی اعلام خواهد شد.
 
آمار تلفات
 
خالدی همچنین جزئیات بیشتری از امدادرسانی به مصدومان را تشریح کرد و از افزایش مصدومان به ۳۹ تن خبر داد. او به ایسنا گفت: بر اساس آمار تازه این حادثه تاکنون پنج جان‌باخته و ٣٩ مصدوم داشته است. از میان جانباختگان سه تن در محل و دو تن در بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ١٧ مصدوم نیز به صورت سرپایی درمان شده و ٢٢ نفر نیز بستری شده‌اند.
 
آمار پس لرزه ها
 
برابر گزارشی که موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران منتشر کرده تا کنون ۱۹ پس لزره هرمزگان را لرزانده است که بزرگترین آنها ۶.۱ و ۵.۹ ریشتر بزرگی داشتند اما عمق وقوع آنها به ترتیب در ۲۶ و ۲۸ کیلومتری از عمق زمین بوده است.
منتشر شده در شنبه 11 تير 1401       کد خبر : 10555
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح