نقد سالم توسط رسانه‌ها سبب توسعه و رشد مدیران و صاحبان قدرت می‌شود

به گزارش 4اکباتان علی محدث امروز در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی ارتقای سطح علمی مسولان روابط عمومی و اصحاب رسانه اظهار کرد: نقد یکی از کالاهای پرقیمت است که بسیاری از ما قدرش را نمی‌دانیم؛ درست مانند آن کسانی که روی معدن طلا خوابیده‌اند اما چون ارزش طلا را نمی‌دانند، از گرسنگی می‌میرند.
 
وی افزود: اگر نقد به صورت صحیح و مدیریت شده تبیین شود و مسئولان که صاحب قدرت هستند، فهم نقد را به درستی درک کنند، حاضر خواهند بود برای دریافت نقد سالم هزینه کنند.
 
محدث نقد سالم و سازنده را عاملی برای پیشرفت و توسعه دانست و بیان کرد: اگر نقد به درستی تبیین شود، نه تنها تخریب نیست بلکه بیان درستی و نادرستی و جداکننده آن به شمار می‌آید. اگر به نقد کننده میدان داده شود، باعث رشد، توسعه و تعالی خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر در جایی نقد و نقدکننده را محکوم می‌کنند، معلوم است که مفهوم، کاربرد و ارزش آن را نمی‌دانند. مدیران و صاحبان قدرت در بخش‌های دولتی و خصوصی برای پیشرفت و توسعه در مجموعه خود باید به فاکتورهای نقد و شفافیت بها بدهند.
 
محدث خاطرنشان کرد: شفافیت در مجموعه کاری اجازه نمی‌دهد صاحبان قدرت در تاریکی هرگونه که مایلند بتازند بلکه آن‌ها را موظف می‌کند با چراغ نقد و شفافیت در یک مسیر ایمن حرکت کنند. شخصیت‌های مهم دنیا خریدار نقد هستند تا زمینه پیشرفت و توسعه در کارشان را فراهم سازند.
 
رییس انجمن روابط عمومی ایران در خراسان رضوی گفت: رسانه‌ها نقش بسزایی در ایجاد انگیزه و یا سلب انرژی برای افراد جامعه ایفا می‌کنند و تمام مناسبت‌های افراد را تحت تاثیر قرار داده و نقش بسیار مهمی در حرکات آن‌ها دارند.
 
وی رسانه‌ها را به چند گروه تقسیم کرد و توضیح داد: برخی رسانه‌ها در کشور تنبل و غیرمنقول هستند و عملکرد مطلوبی ندارند. رسانه‌ها با وجود اینکه بسیار تاثیرگذار هستند، ممکن است دشمن باشند یا دوست. حتی ممکن است دوست باشند و بد عمل کنند و یا دشمن باشند و حساب شده عمل کنند. خیلی باید مراقب بود از چه رسانه‌ای تاثیر می‌گیریم.
 
محدث تاکید کرد: بازار آزاد رسانه و تعدد و کثرت آن خوب است زیرا هر کس با هر رسانه‌ای در این بازار با سایر رسانه‌ها رقابت کرده و همدیگر را کنترل می‌کنند. هر رسانه‌ای که در این بازار حرف قوی‌تری داشته باشد، می‌تواند مخاطبان خود را جمع کند و ماندگار شود؛ ما نباید نگران تعدد رسانه‌ها باشیم.
 
وی تفکر روابط عمومی و فهم صحیح از روابط عمومی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: فهم صحیح از روابط عمومی یعنی اینکه تن دادن به نقد، شفافیت، تکریم ارباب رجوع و انجام کار درست. در واقع روابط عمومی موتور متحرک سازمان است؛ اگر درک درستی از آن باشد و واحد روابط عمومی قوی و کارآمد انتخاب شود، آن زمان مجموعه دولتی و یا خصوصی موفق خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: مدیرانی که از روابط‌ عمومی مقتدر و باتجربه بهره می‌برند، کارنامه موفق‌تری دارند چرا که این افراد چشم بینا و گوش شنوا و صادق سازمان‌ها در تمام سطوح هستند و بهترین مشاوره‌ها را می‌توانند ارائه کنند.
 
انتهای پیام/
 
منتشر شده در شنبه 1 مرداد 1401       کد خبر : 10587
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح