پخش سریال "سقوط" مجوز ندارد

معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا گفت: باوجود پخش قسمت اول سریال «سقوط» از پلتفرم فیلیمو، شورای صدور مجوز ساترا درباره ادامه پخش این سریال به جمع‌بندی نرسیده است.به گزارش4اکباتان محمد‌صادق افراسیابی، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا درباره جمع‌بندی جلسه‌ی شورای صدور مجوز ساترا درباره سریال «سقوط» گفت: شورای صدور مجوز ساترا هنوز به جمع‌بندی برای صدور مجوز پخش سریال سقوط نرسیده است.
 
معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در پاسخ به این سوال که آیا نهاد دیگری هم در شورای صدور مجوز ساترا دخیل است، گفت: اعضای حقوقی شورای صدور مجوز مشخص هستند و اعضای حقیقی و حقوقی شورای صدور مجوز ساترا، راجع به انتشار هر سریال نمایش خانگی تصمیم‌گیری می‌کنند. البته بحث‌های کارشناسی، قبل از تشکیل جلسات شورا در معاونت پایش و نظارت ساترا و دبیرخانه‌ی شورای صدور مجوز نشر سریال انجام می‌شود و استعلام‌های لازم در باره عوامل طبق رویه انجام می‌شود.
 
افراسیابی ادامه داد: اعضای شورای صدور مجوز راجع به نظرات کارشناسی ممیز‌های صدا‌و‌سیما در حوزه نمایش خانگی باهم گفتگو می‌کنند و در صورت نیاز از عوامل سریال یا مدیران پلتفرم دعوت می‌کنند.
 
معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در پاسخ به پیچیدگی‌های این سریال نسبت به سریال‌های ممیزی شده قبل توضیح داد: این نکاتی که می‌گویید درست است.   
 
وی درباره اعضای حقیقی و حقوقی شورای صدور مجوز ساترا افزود: از اعضای حقیقی شورای صدور مجوز نشر ساترا می‌توان به اصغر پورمحمدی عضو و رئیس شورا، سید محسن مهاجرانی، محمدرضا جعفری‌جلوه، عبدالکریم خیامی اشاره کرد. همچنین اعضای حقوقی این شورا رئیس سازمان صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، معاون پایش و نظارت ساترا، مدیر کل نظارت و تطبیق ساترا هستند و قرار است وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نمایندگان خود را برای حضور در شورا معرفی کنند.
 
افراسیابی درباره درخواست صدور مجوز انتشار توسط عوامل سریال «سقوط» و پلتفرم فیلیمو گفت: تقریباً از دو یا سه هفته قبل، درخواست صدور مجوز انتشار کرده بودند، اما هنوز علیرغم بحث در شورای صدور مجوز انتشار، مجوزی صادر نشده است.
 
معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا درباره تخلفات پلتفرم‌ها در حوزه انتشار گفت: فعلاً آنچه محرز است این است که سریال «بی‌گناه» در فیلیمو و مجموعه «پدرخوانده» در فیلم نت فاقد مجوز بوده و اقدامات قانونی با هماهنگی دستگاه قضایی در حال انجام است.
 
۲۴ آذر بود که اظهارات واکنش برانگیز حمید فرخ‌نژاد در رسانه‌های داخل و خارج از کشور سر و صدا به پا کرد. در پی اظهارات مداوم این بازیگر، عوامل سریال «سقوط» که سرمایه‌شان را از دست رفته دیدند، بیانیه منتشر کردند.
 
 
 

منتشر شده در يكشنبه 18 دي 1401       کد خبر : 10757
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح