هوای تهران همچنان آلوده و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است

به گزارش 4اکباتان بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز با توجه به وزش باد مؤثر و پراکندگی نسبی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته تاحدودی از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، هرچند که با افزایش تردد خودروها و کاهش تندی باد، برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق به‌ویژه مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.
 
همچنین کاهش تندی باد و حاکمیت شرایط پایدار جو در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد.
 
تداوم این شرایط جوی همراه با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت یکشنبه، سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.
 
با افزایش نسبی تندی باد تا صبح فردا (3 بهمن) تا حدودی از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، با این‌حال باتوجه به شرایط پایدار جو هم‌زمان با افزایش تردد خودروها بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.
 
همچنین عدم وزش باد مؤثر در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.
 
با تداوم پایداری و سکون جو همراه با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت دوشنبه، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای فردا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.
 
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم اکنون شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۱۳۰ یعنی شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد همچنین آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات‌ معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۴۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.
 
انتهای پیام/
 
منتشر شده در يكشنبه 2 بهمن 1401       کد خبر : 10771
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح