زلزله مهیب ترکیه و سوریه به ۷ میلیون کودک آسیب واردکرد

طبق اعلام سازمان ملل متحد بیش از ۷ میلیون کودک بر اثر زلزله ویرانگر اخیر و پس لرزه های شدید آن در ترکیه و سوریه آسیب دیدند و بیم آن هست که هزاران کودک نیز جان خود را از دست بدهند.به گزارش4اکباتان جیمز الدر سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفت: تعداد کودکانی که در ۱۰ استان زلزله زده ترکیه زندگی می کنند، حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و در مناطق زلزله زده سوریه نیز حدود ۲ و نیم میلیون نفر هستند.
 
الدر در حالی این سخنان را گفت که تیم های امداد و نجات پایان عملیات جست وجوی بازماندگان زلزله را که بیش از ۳۵ هزار نفر در دو کشور کشته داد، اعلام کردند.
 
وی گفت که یونیسف از کشته شدن هزاران کودک نگران است و هشدار داد که حتی بدون بررسی اعداد، به طرز غم انگیزی روشن است که شمار قربانیان همچنان در حال افزایش خواهد بود.
 
سخنگوی یونیسف ابراز نگرانی کرد که شمار نهایی قربانیان وحشتناک باشد.
 
وی افزود: خانواده‌ها با فرزندانشان در خیابان‌ها، مراکز خرید، مدارس، مساجد، ایستگاه‌های اتوبوس و زیر پل‌ها می‌خوابند و برخی از آنها از ترس بازگشت به خانه‌هایشان هنوز با فرزندان خود در فضای باز هستند.
 
وی با اشاره به گزارش‌ها مبنی بر ابتلای کودکان به سرمازدگی و عفونت‌های تنفسی گفت که ده ها هزار خانواده در این فصل از سال در معرض سرما و بارش برف و باران و یخ زدگی هستند.
 
انتهای پیام/
 
منبع: خبرگزاری معا
منتشر شده در چهارشنبه 26 بهمن 1401       کد خبر : 10788
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح