سازمان سنجش از حل مشکل ثبت‌نام در آزمون آیلتس خبرداد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از حل مشکل برگزاری آزمون آیلتس خبر داد و گفت: با رایزنی‌هایی که با طرف خارجی انجام دادیم بسیاری از مشکلات این آزمون رفع شده است و به احتمال زیاد اطلاعیه این سازمان قبل از عید منتشر می‌شود و ثبت نام‌های جدید نیز بعد از ماه مبارک رمضان انجام خواهد گرفت.به گزارش 4اکباتان، عبدالرسول پورعباس در حاشیه نشست خبری برگزاری دو آزمون کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲ که امروز در سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد در خصوص آخرین تصمیمات برگزاری آزمون آیلتس توضیحاتی داد و گفت: این آزمون یک سری مشکلاتی در کشور داشت که تعلیق شد تا این مشکلات رفع شود در واقع وجود این مشکلات به هیچ عنوان برای کشور ما خوب نبود و ما برای رفع آن جلساتی را با طرف خارجی خود داشتیم و خوشبختانه تا حدود زیادی این مشکلات برطرف می‌شود و طرف خارجی نظرات تخصصی و امنیتی برگزاری آزمون را پذیرفته‌اند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس مذاکراتی که شد مشکلات و دغدغه‌هایی که برای این آزمون وجود داشت در حال رفع شدن است. نحوه امنیت، جابجایی سوالات و برگزاری یک آزمون سالم و رقابتی از جمله مشکلات و دغدغه‌های ما در آزمون آیلتس بود و هر چه این آزمون سالمتر برگزار شود هم برای ایران و هم برای طرف خارجی بسیار بهتر خواهد بود. بنابراین یک نوع از هم گسیختگی در برگزاری آزمون احساس می‌شد که نقش سازمان سنجش در آن بسیار کمرنگ شده بود که این نقش در حال حاضر بسیار پررنگ شده است و در مجموع ما مسیر را طی می‌کنیم که این آزمون به زودی برگزار شود.
 
تفاوت برگزاری آزمون آیلتس و تافل
 
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص تفاوت برگزاری آزمون آیلتس و تافل نیز گفت: آزمون تافل به شکل کامل الکترونیکی برگزار می‌شود اما آزمون آیلتس به شکل کاغذی برگزار می‌شود و ما به طرف خارجی اعلام کردیم که این آزمون نیز مثل تافل در یک مدت زمان کوتاه به شکل تمام الکترونیکی برگزار شود و طرف خارجی نیز آن را پذیرفته است و در مذاکرات آتی به یک جمع بندی نهایی در این آزمون خواهیم رسید.
 
اینکه عنوان می‌شود آزمون آیلتس به دلیل جلوگیری از برخی مهاجرت‌ها لغو شد کاملا شایعه است. ما اصلا کاری نداریم و اصلا سوال نمی‌پرسیم که داوطلبان با چه هدفی در این آزمون شرکت می‌کنند. ضمن اینکه اغلب متقاضیان این آزمون دانشجویان دکتری هستند و ترجیح می‌دهند که در یک آزمون استاندارد حضور داشته باشند. بنابراین هیچ سیاستی در تعلیق این آزمون وجود نداشت. فقط بحث نوع برگزاری و تامین سلامت آزمون مطرح بود که اگر آن خدشه دار می‌شد برای جمهوری اسلامی ایران وجهه خوبی نداشت که خوشبختانه مشکلات آن نیز رفع خواهد شد.
 
پورعباس در پایان با بیان اینکه اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص آزمون آیلتس قبل از پایان سال اعلام خواهد شد، گفت: ثبت نام های این آزمون انجام شده است اما ثبت‌ نام‌های جدید برای شرکت در این آزمون بعد از ماه مبارک رمضان در سال آینده شروع خواهد شد بنابراین تعلیق برگزاری آزمون کاملا موقتی بود، نگرانی‌های جدید در این زمینه وجود ندارد.
 
انتهای پیام/
 

منتشر شده در يكشنبه 7 اسفند 1401       کد خبر : 10799
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح