حکم جلب برای مالک ساختمان شماره ۱۵۳ خیابان بهار صادر شد

به گزارش 4اکباتان قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه روز گذشته ساختمان شماره ۱۵۳ خیابان بهار گفت: عملیات اطفا حریق ساختمان ۱۵۳ نزدیک به ۱۲ ساعت طول کشید، اما به دلیل حجم بالای کالاهای دپو شده که اشتعال بالایی داشتند و درجه حرارت بالای ۴۰۰ درجه، اطفا حریق در ساعات طولانی انجام شد.
 
وی ادامه داد این اقدام با احتیاط کامل انجام شد و ساختمان‌ها تخلیه و نفرات نجات داده شدند؛ مرحله به مرحله پیش رفتیم اما متأسفانه یکی از آتش‌نشانان در چاهک آسانسور سقوط کرد و به شهادت رسید.
 
محمدی گفت: تا صبح با ۵۰ فن مثبت، درجه حرارت را کاهش دادیم، و هم اکنون دو ایستگاه در محل حضور دارند که دما را کاهش دادند و ایمنی تثبیت شده است.
 
مدیرعامل سازمان آتش نشانی با اعلام اینکه ما ۳۳ هزار ساختمان را در سه سال اخیر پایش کردیم که در چهار دسته ناایمن، پر خطر، میان خطر و کم خطر تقسیم بندی می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار ساختمان در جدول ساختمان‌های پر خطر هستند که ساختمان ۱۵۳ نیز جزو پر خطرهاست و رأی قضائی و حکم پلمب دارد که مالک فک پلمب کرده و قاضی حکم جلب برای او صادر کرده است.
 
وی افزود: ساختمان از مرحله ریزش عبور کرده و کارشناسان باید بررسی کنند و احتمالاً قابل سکونت نخواهد بود.
 
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: قاضی برای مالک ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار حکم جلب صادر کرده است.
 
انتهای پیام/
منتشر شده در يكشنبه 7 اسفند 1401       کد خبر : 10802
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح