زوم تلویزیون به فیلم و سریال‌های شرق آسیا در تعطیلات نوروز

به گزارش 4اکباتان، پایگاه اطلاع‌رسانی سیما دلیل این انتخاب را چنین اعلام کرده است، «سینمای آسیا و به‌ویژه شرق آسیا در سال‌های اخیر به شدت رشد داشته و فیلم‌های این قاره مورد توجه بینندگان و منتقدان قرار گرفته است. حضور پررنگ در جشنواره‌های بین‌المللی و استقبال مردمی از این سینما، آشنایی بیشتر مخاطبان ایرانی با این فیلم‌ها را ضروری ساخته است.»
 
بر این اساس، سینمای ژاپن، چین، کره‌جنوبی، اندونزی، مالزی و ویتنام در نوروز ۱۴۰۲ نماینده‌های متعددی برای پخش از شبکه‌های مختلف سیما خواهند داشت که بیشترشان در سال ۲۰۲۲ به نمایش درآمده‌اند.
 
در ادامه خبر معاونت سیما آمده است: «توجه به سینمای شرق دور در راستای سیاست‌های صداوسیما برای تنوع بخشیدن به آنتن در زمینه‌ی برنامه‌های تأمینی بوده است. بی‌گمان این تنوع بخشی می‌تواند به مذاق مخاطب خوش بیاید و او را با سینمای دیگر نقاط جهان بیشتر آشنا کند. پخش این آثار از کشورهای شرق آسیا که به لحاظ فرهنگی هم اشتراکاتی با مخاطب ایرانی دارند، امکان برقراری ارتباط فرهنگی دو طرفه را تقویت خواهد کرد. البته مخاطب ایرانی در سال های گذشته با آثار برخی کشورهای خاور دور مانند کره جنوبی و ژاپن چندان آشنا شده، اما نکته‌ی قابل توجه درخصوص آثار نوروزی ۱۴۰۲ از این منطقه جغرافیایی، عرضه آثاری از کشورهایی مانند چین، مالزی، اندونزی و ویتنام است.»
 
از میان آثاری که از شرق آسیا برای نوروز ۱۴۰۲ تدارک دیده شده است، می‌توان به آثار چینی اشاره داشت که «چشم انداز عالی» (چشم انداز زیبا) محصول سال ۲۰۲۲ یکی از این فیلم‌هاست. «چشم انداز عالی» درباره پسر جوانی است که جهت مداوای خواهرش به پول نیاز دارد و به همین خاطر با تمام مشکلات، یک کارگاه راه‌اندازی می‌کند. این فیلم جوایز متعددی را هم در چین به خود اختصاص داده و یکی از ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۲ در سراسر جهان بوده است.
 
برخی از فیلم‌های شرق آسیا که در نوروز ۱۴۰۲ پخش خواهند شد، به شرح زیر هستند:
 
۱. «مت کیلاو»، محصول ۲۰۲۲ مالزی: یک فیلم ضداستعماری که در آن مبارزان و قهرمانان آزادی خواه مالزیایی برای مبارزه با ارتش بریتانیای استعمارگر متحد می‌شوند.
 
۲. «تب سئول»، محصول ۲۰۲۲ کره جنوبی: یک فیلم مهیج و سرگرم‌کننده در مورد اتوموبیل رانی که داستان آن در ایام المپیک سئول اتفاق می افتد و درباره یک تیم از جوانان عشق سرعت و حرفه‌ای در مسابقات رانندگی است که توسط گروهی از اعضای وابسته به حکومت که پولشویی‌های گسترده‌ای می‌کنند استخدام می‌شوند تا پول و اقلام قاچاقی را در طول مسابقات المپیک برای آن‌ها جابه‌جا کنند.
 
۳. «دلم برای رود آمستل تنگ است»، محصول ۲۰۲۲ اندونزی: درامی در مورد دختری هلندی که به اسلام می گرود.
 
۴.  «دانشجوی خلبانی ۱۹۴۷»، محصول ۲۰۲۱ اندونزی: یک فیلم ضداستعماری در مورد خلبانان جوان نیروی هوایی اندونزی در سال ۱۹۴۷ که سعی می‌کنند کشورشان را از دست اشغال‌گران هلندی نجات دهند و در تثبیت استقلال تازه یافته ی این کشور نقش ایفا کنند.
 
۵. «نخستین سفر»، محصول ۲۰۲۲ اندونزی: فیلمی تأمل برانگیز با مضامین اخلاقی و دینی که در مورد پسربچه ای است که با پدربزرگش زندگی می کند و می خواهد در مورد پدر و مادرش بداند و همین آن‌ها را به یک سفر می کشاند.
 
۶. «سال های جوانی ما»، محصول ۲۰۲۲ کره جنوبی: درامی سرشار از احساسات و عواطف انسانی در مورد پسری دبیرستانی که نابغه ریاضی است و نگهبان مدرسه به او برای پیشرفت بیشتر در این زمینه کمک می کند تا این که معلوم می شود خود این نگهبان روزگاری یک ریاضیدان برجسته بوده است.
 
۷. «مایکا»، محصول ۲۰۲۲ ویتنام: درامی کودکانه در ژانر علمی تخیلی در مورد پسربچه‌ای که مادرش را از دست داده و احساس تنهایی می‌کند و در این میان با دختری فضایی روبه رو می‌شود.
 
۸. «ایقرو: کیهان من»، محصول ۲۰۱۹ اندونزی: درامی درباره یک دختر اندونزیایی که می خواهد فضانورد شود.
 
۹.  «نبرد در دریاچه ۲»، محصول ۲۰۲۲ چین: فیلمی خوش‌ساخت با جلوه‌های ویژه غول آسا از چن کایگه، استاد سینمای چین، در مورد جنگ کره و جان فشانی و ایستادگی سربازان چینی در برابر آمریکایی ها.
 
در انتهای این خبر آمده است: اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل از سراسر جهان آثاری را برای مخاطبان به ارمغان آورده است که در روزهای آینده درباره آن‌ها هم اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
انتهای پیام/
منتشر شده در دوشنبه 15 اسفند 1401       کد خبر : 10810
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح