پشتیبانی اپل از دستگاه‌های قدیمی متوقف می‌شود

اپل پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی را متوقف می‌کند!به گزارش 4اکباتان یک افشاگر به‌ نام StellaFudge، اعلام کرد تقریباً همه‌ خدمات آنلاین اپل غیر از آی‌کلاد روی دستگاه‌های مجهز به watchOS 4 ،‌macOS High Sierra ،‌iOS 11 و tvOS 11 غیرفعال خواهند شد. اما کاربرانی که از این نسخه‌های قدیمی اپل استفاده می‌کنند، به‌زودی اعلان‌هایی درباره‌ این محدودیت‌های آتی و امکان ارتقای دستگاه‌های خود دریافت خواهند کرد.
 
استلافیوج پیش از این در افشای تصاویر واقعی AirTags و AirPods Max و جزئیات محصولاتی مثل آیپد پرو M1 و آیفون ۱۲ پیش از رونمایی آن‌ها از سوی اپل، موفق ظاهر شده و اعتمادها را به خود جلب کرده است.
 
به گزارش ماه گذشته بخش پشتیبانی کمپانی اپل، تاکنون عملکرد برنامه‌هایی مثل سیری، اپ استور و نقشه در نسخه‌های قدیمی غیرفعال شده است.
 
دارندگان گوشی‌های قدیمی مانند آیفون 3GS و 4 همچنان از خدماتی مانند آی‌مسیج یا فیس تایم روی دستگاه‌های خود بهره‌مند هستند و این مدل‌ها عملکردهای اصلی را پشتیبانی می‌کنند اما ویژگی‌های جدید خدمات اپل روی آن‌ها در دسترس نیست.
 
این شرکت در حال کار روی ارتقا نرم‌افزاری بزرگ در خدمات آنلاین خود می‌باشد. به‌ همین‌ دلیل، پشتیبانی از برخی نسخه‌های قدیمی نرم‌افزارهای خود را پایان می‌دهد. 
 
طبق اعلام این شرکت که برای اولین بار دست به چنین تغییر بزرگی زده، فقط ۸ درصد از دستگاه‌های مجهز به iOS همچنان نسخه‌های قبل‌ از iOS 15 را استفاده می‌کنند. 
 
برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که iOS 17 و iPadOS 17 دیگر از آیفون ۸، آیفون X، آیپد نسل پنجم و آیپد پرو نسل اول پشتیبانی نخواهند کرد. اپل سال گذشته نیز با انتشار iOS 16، پشتیبانی از چندین دستگاه ازجمله آیفون ۷، نسل اول آیفون SE و آخرین مدل آیپاد تاچ را قطع کرد.
 
انتهای پیام/
 
منبع: العین
 
منتشر شده در شنبه 19 فروردين 1402       کد خبر : 10833
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح