آغاز به کار رادیو جشنواره

رادیو جشنواره با حضور جمعی از هنرمندان و پیشکسوتانی چون: عذرا وکیلی، شمسی فضل‌الهی، فرزاد حسنی، عباس محبی، عباس سنجری، علیرضا محمدی و... افتتاح شد.به گزارش 4اکباتان به نقل از روابط عمومی صداوسیما، علی بخشی زاده معاون صدای سازمان صداوسیما با اعلام این خبر گفت: همزمان با سالروز رادیو، شاهد افتتاح رادیو جشنواره هستیم. طی مطالعاتی که انجام شد متوجه شدیم که تا حدودی قالب مستند در رادیو به دلایل مختلف به دست فراموشی سپرده شده است. از سال گذشته جشنواره مستند رادیو را به نام پژواک راه اندازی کردیم و امسال هم دومین دوره از این جشنواره در حال برگزاری که به امید خدا ۱۸ اردیبهشت ماه مراسم اختتامیه آن را در مرکز همایش های صداوسیما شاهد خواهیم بود.
 
بخشی زاده در ادامه اظهار کرد: مستند رادیویی بازتاب حقیقت است و مستندساز با ابزاری به نام «پژوهش »سوژه را چنان صیقل می‌دهد تا به حقیقت دست یابد. قالب مستند، گونه صیقل خورده از شیوه‌های تولید برنامه که بازتاب دهنده حقایق است و مستندساز با پژوهش می‌تواند به نگاهی عمیق از موضوع برسد. این نگاه عمیق می تواند حقایق پنهان را آشکار و برای مخاطب بازگو کند.
 
وی با اشاره به محتوای رادیو جشنواره توضیح داد: مخاطبان می توانند رادیو جشنواره را روی موج اف.ام ردیف ۹۵,۵ مگاهرتز بشنوند. پیشنهاد می‌کنم مردم عزیز این رادیو را از دست ندهند؛ مستند های برگزیده جشنواره پژواک، مستندهای قابل اعتنا و مستندهایی که نمره بالایی را در جشنواره کسب کرده اند از این رادیو پخش خواهد شد.
 
او تاکید کرد: در طول ۴۴ ساله انقلاب اسلامی حقایق آشکار یا پنهانی بوده که کمتر مورد توجه قرار گرفته است که مستند سازان در دومین جشنواره ملی پژواک بازتاب‌دهنده حقایق انقلاب اسلامی هستند و مخاطب شاهد این حقایق در رسانه ملی خواهد بود.
 
به گفته معاون صدا، در مراکز استانها که حدود ۳۸ رادیو داریم، از رادیو محلی و رادیوهای مراکز استانی، استقبال بسیار چشمگیر بوده است و خیلی از آثار همکاران در مراکز استانها نامزده جشنواره شده اند و در رادیو هم استقبال بسیار فراوان بود.
 
بخشی زاده خاطر نشان کرد: آثاری که به دبیرخانه رسید بیش از ۷۰۰ اثر بود که کار را برای داوران خیلی سخت کرد. در مرحله اول غربالگری حدود ۱۰۰ اثر از دور داوری خارج شد، حدود ۶۰۰ اثر با توجه به محورهای تعیین شده در جشنواره، ارزیابی شد و مورد داوری دقیق قرار گرفت و در حال حاضر هم نامزدهای انتخابی مشخص و اعلام شده است.
 
وی در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدوارم که بستر رادیو مستند، محمل بسیار خوبی باشد برای افزایش انگیزه برنامه سازان نسبت به ساخت قالب مستند که بیش از گذشته باشد و با استمرار این پخش در دوره‌های بعدی، آینه ای تمام قد از قامت بلند انقلاب اسلامی ایران بازتاب داده شود و مخاطبان بتوانند ناشنیده‌ها و شنیدنی‌های انقلاب اسلامی را بشنوند.
 

 

 

منتشر شده در سه شنبه 5 ارديبهشت 1402       کد خبر : 10841
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح