وزارت ورزش: فعالیت ۳۶ هزار باشگاه ورزشی در کشور

مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت ۳۶ هزار باشگاه ورزشی در کشور، گفت: ۵۵ فدراسیون ورزشی دارای کمیته فرهنگی هستند که در هیات رئیسه فدراسیون حضور دارند و زیرمجموعه‌ای شامل ۲۰ هزار هیات ورزشی را مدیریت می‌کنند.به گزارش 4اکباتان ، حجت‌الاسلام علی احدی شامگاه دیشب در افتتاحیه دوره تربیت مربی منطقه‌ای که به میزبانی استان قم برگزار شد، افزود: هر مربی و باشگاهی که بخواهد مجوز بگیرد، بایستی دوره فرهنگی را بگذراند.
 
احدی ادامه داد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته، قم یکی از بهترین استان‌های ما در برگزار مرحله اول دوره تربیت مربیان بود.
 
وی سپس به جایگاه فرهنگ در ورزش اشاره کرد و افزود: طبق بسیاری از تعاریف، ورزش خود فرهنگ است تا جایی که برخی اوقات واجب شرعی نیز می‌شود.
 
حجت الاسلام احدی با بیان اینکه ورزش در دنیای امروز با مسایل گوناگونی مثل اقتصاد، سیاست، شهرت و غیره آغشته و آمیخته‌ شده است، اظهار کرد: این ابعاد مختلف و حواشی ورزش است که نیاز به فرهنگ را بیش از پیش برای ما الزام آور می کند و از همین رو بایستی برای آن برنامه مدونی داشته باشیم.
 
وی با اشاره به برنامه‌ریزی یک‌ ساله در دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، گفت: در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ما ورزشکار را محور دیده ایم تا جایی که ورزشکار علاوه بر اینکه باید جسم را از آلودگی‌ها پاک کند باید مربی، محیط، هوادار، رسانه، بزرگان و چهره‌های ورزشی سالم داشته باشیم.
 
حجت الاسلام احدی با اشاره به این دوره ۲ روزه تربیت مربی منطقه ای، تصریح کرد: در این دوره قرار است نیروی انسانی مورد نیاز همه مولفات یاد شده را تربیت کند و برای مدیریت محیط‌های ورزشی و هواداران، تربیت و آموزش ورزشکاران، پیشگیری انحرافات نوجوانان ورزشکار و مسایلی از این دست نیز بایستی نیروهای لازم را تربیت کنیم که در درجه نخست خود ورزشی باشند و در گام بعدی، مورد پذیرش بالای جامعه ورزشکاران باشند.
 
وی با اشاره به برگزاری دوره اول تربیت مربیان فرهنگی، گفت: در مرحله گذشته در ۳۰ استان این دوره را برگزار کردیم و حدود ۶ هزار مربی نیز در این کلاس ها حضور داشتند.
 
مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مربیان ویژه که می‌توانند تأثیرگذار باشند باید تفاوتی با دیگر مربیان داشته باشند، اظهار کرد: از ۶ هزار مربی حاضر، تعدادی را با روش‌های مختلف گزینش کردیم و همچنین از چند کانال دیگر مثل بسیج ورزشکاران، مدیران کل استان‌ها، انجمن ورزش طلاب استعلام گرفتیم.
 
وی یادآور شد: امیدوارم با همراهی شما و ارتباط مستمری که خواهیم داشت مسایل و نیازهای فرهنگی ورزش کشور را برطرف کنیم و مربیان فرهنگی بعد از این دوره‌ها تبدیل به مدرسان فرهنگی شوند.
 
استقرار گروه‌های فرهنگی مردمی در ۳۰۰ مجتمع فرهنگی در سطح کشور
 
مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش همچنین با اشاره به استقرار گروه‌های فرهنگی مردمی در ۳۰۰ مجتمع فرهنگی سطح کشور، گفت: امیدواریم در دوره‌های بعدی ضمن رفع نواقص و ایرادات، از حضور مربیان حاضر نیز تقدیر کنیم.
 
وی ادامه داد: از این‌ پس برخی از آموزش‌ها به‌ صورت مجازی ادامه خواهد یافت و افراد ضمن آموزش، مورد ارزیابی نیز قرار خواهند گرفت و پس از برگزاری دوره‌ها در پنج منطقه به سراغ دوره های ملی خواهیم رفت.
 
حجت الاسلام احدی ادامه داد: گروه‌های فرهنگی ورزشی مردمی قرار است با اقداماتی همچون فضاسازی و برنامه‌ریزی در حوزه کودک و نوجوان به رشد این مجموعه‌ها کمک کنند، همچنین تصمیماتی اتخاذ شده است تا با تخصیص امکانات و برخی خدمات رایگان از زحمات این عزیزان هم تقدیر شود.
 
مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: از این‌ پس هر استان بایستی یک سمن فرهنگی ورزشی داشته باشد تا به‌صورت شبکه‌ای جریان فرهنگی در حوزه ورزشی کشور تداوم داشته باشد.
 
انتهای پیام/
 
منتشر شده در شنبه 23 ارديبهشت 1402       کد خبر : 10849
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح