به کمک ناسا، اسم خود را به سیاره مشتری بفرستید

به گزارش 4اکباتان، ناسا گاهی اوقات در ماموریت‌های فضایی بزرگ خود، به عموم مردم این فرصت را می‌دهد تا نام خود را به فضا ارسال کنند. اکنون این سازمان فرصت دیگری را فراهم کرده تا افراد عادی بتوانند نام خود را در ماموریت آینده «اروپا کلیپر» (Europa Clipper) که قرار است سال ۲۰۳۰ روی دومین قمر سیاره مشتری، یعنی «اروپا» فرود بیاید، به قمر این سیاره بزرگ گازی ارسال کنند.
 
نام افراد علاقه‌مند به این پروژه جالب، همراه با شعری به نام «در ستایش یک راز: شعری برای اروپا» از «آدا لیمون»، شاعر آمریکایی به فضا سفر خواهد کرد. آن‌ها روی یک ریزتراشه قرار خواهند گرفت و در اکتبر سال ۲۰۲۴ سفرشان را آغاز می‌کنند. علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) نام خود را از طریق وب‌سایت ناسا برای حضور در این پروژه ثبت کنند.
 
از زمان اعلام این برنامه در ۱ ژوئن (۱۱ خرداد)، نزدیک به ۲۷۰۰ نفر نام خود را ثبت کرده‌اند. اکثر این افراد در ایالات متحده زندگی می‌کنند، اما نام‌هایی از تمام قاره‌ها نیز در آن وجود دارد.
 
«نیکولا فاکس»، معاون اداره ماموریت‌های علمی ناسا در واشنگتن درباره این پروژه که «پیام در بطری» نام گرفته، می‌گوید:«پیام در بطری، همگرایی کامل علم، هنر و فناوری محسوب می‌شود و ما بسیار هیجان زده هستیم که این فرصت را با جهان به اشتراک بگذاریم تا بخشی از سفر اروپا کلیپر باشند. من عاشق این ایده هستم که در آن نام ما در سراسر منظومه شمای با فضاپیمای مقاوم در برابر تشعشع که به دنبال کشف اسرار قمر یخ زده مشتری است، سفر می‌کند.»ناسا در گذشته نیز با ماموریت‌ Artemis I خود به ماه و برای چندین ماموریت مریخی خود، چنین برنامه مشابهی را برگزار کرده است. هرچند تمام افراد می‌توانند نام خود را به ناسا ارسال کنند، اما آژانس فضایی امیدوار است تا از این طریق بتواند کودکان علاقه‌مند به این حوزه را بیش از پیش علاقه‌مند کند.
 

انتهای پیام/

 

منتشر شده در شنبه 13 خرداد 1402       کد خبر : 10869
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح