شکست پروژه «عبور» در انتخابات هیئت مدیره مرکزی

شکست پروژه «عبور» در انتخابات هیئت مدیره مرکزی

روز گذشته (جمعه) سالن اجتماعات مسجد بعثت فاز 1 در حالی میزبان مجمع سالیانه هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان بود که نشانه های بارزی از لزوم تقویت قدیمی ترین تشکل مدیریتی شهرک اکباتان در صحبت های نفرات حاضر به چشم می خورد و همین مسئله امیدواری های بسیاری را به وجود آورد.

در ادامه گزارشی از مهترین رویدادهای رخ داده در جلسه دیروز آمده است.

تلاش واضح برای مهندسی مجمع سالیانه

 روزهای قبل از برگزاری مجمع سالیانه هیئت مدیره مرکزی، تراکت هایی در بلوکهای شهرک اکباتان با تیتر «کاندیداهای هیئت مدیره مرکزی مورد تأیید اکثر هیئت مدیره های فاز 2» توزیع شده بود که در آنها طی یک حرکت عجیب اعضای مورد نظر هیئت مدیره های فاز 2 در هر 3 فاز اکباتان معرفی شده بودند. بزرگترین سوالی که در نگاه اول به ذهن می رسید این بود که چرا باید هیئت مدیره های فاز 2 علاوه بر معرفی نامزدهای مورد نظر خود، در بحث انتخاب کاندیداهای فاز 1 و 3 نیز نامزد معرفی کنند و یا به عبارتی وارد این داستان شوند!؟  یا اینکه با تمام تجربیاتی که مجید حسیبی در مقام رئیس فعلی هیئت مدیره مرکزی در بیش از 30 سال حضور خود به دست آورده چرا به راحتی از قرار گرفتن نام وی در این لیست استنکاف به عمل آمده است؟

به هر حال سوالاتی از این دست تا شروع جلسه نیز همچنان وجود داشت. جالب اینکه در تراکت های توزیع شده حتی رئیس، منشی و ناظر جلسه مجمع سالیانه نیز تعیین شده بود.

تراز مالی تصویب اما افزایش شارژ رأی نیاورد

پس از تعیین هیئت رئیسه مجمع و همچنین توضیحات مجید حسیبی در خصوص فعالیت های صورت گرفته طی 2 سال گذشته، نوبت به بازرس هیئت مدیره مرکزی رسید که گزارش فعالیت های مالی صورت گرفته را به استحضار شرکت کنندگان برساند. بازرس پس ارائه ارقام هزینه و درآمد صورت گرفته در سال 94 در خاتمه فعالیت های مالی هیئت مدیره مرکزی را مورد تایید قرار داد و البته پس از آن مجمع عمومی نیز به اتفاق آراء رأی خود را در خصوص  پذیرش عملکرد مالی هیئت مدیره مرکزی اکباتان در سال 94 اعلام نمود.

گفتنی است در این قسمت پیشنهاد افزایش شارژ سال 96 از مبلغ ماهانه یکصد و بیست و پنج هزار تومان به یکصد و پنجاه هزار تومان برای هر بلوک بنا به رأی مجمع از دستور کار جلسه خارج شد.

7 نفر نظرات خود را اعلام کردند

در ادامه مجمع و بنا بر تصمیم اکثریت حاضر، 7 نفر انتخاب شدند تا نقطه نظرات خود را در خصوص فعالیت های هیئت مدیره مرکزی و همچنین مشکلات شهرک اکباتان ارائه کنند. بر همین اساس آقایان اورک (بلوک A2)، بدیعی (بلوک B3) و گرامی (بلوک (B2 از فاز 1 و آقایان رمضانی (بلوک 17) نیک نام (بلوک 18) و هاشمی (بلوک 9) از فاز 2 و آقای محمودی (بلوک E2) از فاز 3 موارد مورد نظر خود را مطرح کردند. در حین صحبت های این افراد مجید حسیبی که هنوز رئیس هیئت مدیره مرکزی به حساب می آمد، پاسخ های لازم را یادداشت می نمود تا پس از آن خطاب به جمع حاضر ارائه شود.

ما دیگر شهرک نیستیم

پس از طح مسائل و مشکلات توسط 7 نماینده مجمع، مجید حسیبی در مقام پاسخگویی برآمد و البته در صحبت هایش نشان داد که نه تنها برای جمع آوری آرای مجمع خیال «مدارا» ندارد بلکه از برخی بهانه جویی ها نیز خسته است. حسیبی در پاسخ هایش صحبت هایی را به زبان آورد که شاید تا کنون در یک جمع رسمی از وی شنیده نشده بود و حتی در یک مورد یکی از افراد حاضر در جمع را اینگونه خطاب کرد: «آقای ... پنبه در گوش خود گذاشته و نمی خواهد واقعیت را بپذیرد».

 مهمترین بخش برخی پاسخهای وی به این شرح بود. «ما دیگر شهرک نیستیم اما عده ای برخی رویدادهایی که طی سالهای گذشته رخ داده را نمی بییند. دیوارهای بیمه را برداشته اند و دادگاه رأی خود را در این زمینه به طرف مقابل ما داد و از طرف دیگر طبق طرح تفضیلی جدید شهر تهران اتوبان ستاری وارد اکباتان شد اما هنوز عده ای می گویند که چرا شهرک اکباتان ترافیک دارد. این دوستان بهتر است نگاهی به کل مجموعه شهر تهران بیندازند و ببینند که آیا ترافیک فقط در اکباتان است؟ در زمان شهرداری آقای احمدی نژاد قرار بود مترو از روی اکباتان عبور کند و ما به سختی تمام که حتی نزدیک بود کار به زد و خورد با محافظین شهردار سابق هم بکشد، خودمان را به آقای شهردار رساندیم و از ایشان دستور زیرزمینی شدن ایستگاه مترو را گرفتیم. اما این کارها هیچکدام دیده نمی شود».

پروژه عبور از حسیبی شکست خورد

پس از بیان صحبت های مذکور نوبت به انتخاب اعضای هیئت مدیره مرکزی، بازرسان و داوران رسید که پس از ثبت نام کاندیدها مشخص شد 28 نفر برای مسوولیت های تعریف شده نامنویسی کرده و در ضمن 145 نفر حائز شرایط رأی دادن در جلسه هستند. در این قسمت مجید حسیبی از ثبت نام خود برای عضویت در هیئت مدیره مرکزی سر باز زد و نام وی توسط حاضرین به لیست کاندیداها اضافه شد. وی حتی پس از ثبت نام به پشت میکروفن رفت و می خواست از حضور در انتخابات انصراف دهد که با ممانعت برخی از اعضای حاضر مواجه شد. در هنگام معرفی نامزدها هم تنها به گفتن 3 جمله بسنده کرد: «مجید حسیبی هستم. ساکن شهرک اکباتان از سال 60. بقیه اش را هم خودتون می دونید!!»

پس از معرفی نامزدها در هر 3 فاز اعضای اصلی (3 نفر) و علی البدل (2 نفر) هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان به شرح زیر انتخاب شدند.

فاز 1: آقایان حسیبی 78 رأی (بیشترین رأی اخذ شده)، شکوهی 67 رأی و گرامی 66 رأی. آقایان غفاری و هموطن به ترتیب با 57 و 53 رأی به عنوان اعضای علی البدل فاز 1 انتخاب شدند.

فاز 2: آقایان کرد 74 رأی، آقایان ارداتی و هاشمی هر کدام با 66 رأی. آقایان مرندی و شیرازی به ترتیب با 51 و 25 رأی به عنوان اعضای علی البدل فاز 2 انتخاب شدند.

فاز 3: آقای شهبازی با 66 رأی. آقای نائینی با 16 رأی به عنوان عضو علی البدل فاز 3 انتخاب شد.

طی ساعات آینده تحلیلی از انتخابات هیئت مدیره مرکزی بر روی سایت خبری اکباتان قرار خواهد گرفت.

منتشر شده در دوشنبه 15 آذر 1395       کد خبر : 5531
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح