به گزارش 4اکباتان هلدینگ صبا ایده، مالک آپارات، فیلیمو و سینماتیکت با ۵۰ نیرو ثابت و چندین تولیدکننده محتوای پروژهای قطع همکاری کرد.
آنطور که چند کارمند تعدیل شده به دیجیاتو گفتند، این تعدیل تصمیمی بسیار ناگهانی بوده و پرسنل این شرکت انتظار چنین رویکردی را از صباایده نداشتهاند.
اگرچه فیلترینگ گسترده مشخصا به بسیاری از کسبوکارها آسیب زده اما نمیتوان گفت این موضوع چقدر درباره صباایده و تصمیم به تعدیل نیرو در این هلدینگ صادق است.
بزرگترین محصولات صباایده یعنی آپارات و فیلیمو، نسخههایی بومیسازی شده از یوتوب و نتفلیکس هستند که البته نمیتوان منکر موفقیت آنها در دهه اخیر شد اما از طرفی این پرسش هم مطرح است که در صورت فیلتر نبودن نمونههای بینالمللی، نسخه بومی تبدیل به غول امروزی میشد یا خیر.
به نظر میرسد تعدیل حدود ۵۰ نفر در صباایده مخصوصا در حوزه مارکتینگ و شبکههای اجتماعی، بیشتر از اینکه حاصل فیلترینگ باشد، نتیجهی شرایط اجتماعی و سیاست سکوت برندها در شبکههای اجتماعی است.