بیون‌تک، امسال آزمایش بالینی واکسن سرطان خود را شروع می‌کند

به گزارش 4اکبتان کنسرن دارویی بیون تک واقع در شهر ماینز آلمان یک قدم بسیار مهم در مقابله با بیماری سرطان برداشته است. بر اساس اعلان این شرکت، واکسن تولیدشده بر اساس mRNA میتواند به زودی  وارد بازار شود.
 
به گزارش نشریه اشپیگل، مراحل مطالعات بالینی این واکسن طبق قرار تعیین‌شده بر روی هزاران بیمار در کشور بریتانیا در سال جاری آغاز می‌شود. برای این منظور در حال حاضر نامزدهای دریافت این واکسن، نوع سرطان‌‌‌ها و نیز محل انجام این آزمایشات انتخاب شده است.
 
بیون‌تک قصد دارد همراه با شریک بریتانیایی‌اش، فایزر این واکسن را هرچه سریعتر وارد مرحله درمانی کند. اوگور شاهین به اشپیگل گفته است: «ما فکر می‌کنیم که این امکان [ورود به مراحل درمان سرطان] برای تعداد زیادی از بیماران تا قبل از سال ۲۰۳۰ ممکن باشد.»
 
به گفته شاهین، تکنیک تولید این واکسن بسیار جلو رفته، "برای مثال، در سال ۲۰۱۴، سه تا شش ماه طول کشید تا یک واکسن سرطان براساس مشخصات فردی تولید کنیم اما در حال حاضر این زمان بین چهار تا شش هفته است.»
 
به گفته او هدف این است که این زمان به کمتر از چهار هفته برسد. 
 
اوزلم توره‌چی دیگر بنیانگذار بیون‌تک می‌گوید شواهد امیدوارکننده‌ای درباره اثربخشی این واکسن وجود دارد. به گفته او شرکت بیون‌تک در حال تحقیق بر روی واکسن‌های دیگر سرطان از نوع mRNA ست. توره‌چی گفته در برخی از بیماران تحت آزمایش نشانه‌هایی از فعالیت‌های بالینی دیده شده است. این بدان معناست که سیستم ایمنی آنها فعال شده است.  در بخشی از بیماران نیز سرطان به طور محسوسی کوچکتر شده یا به کلی از بین رفته است. بازگشت دوباره بیماری نیز بسیار اندک اتفاق افتاده است.
 

انتهای پیام/

 

منتشر شده در دوشنبه 1 اسفند 1401       کد خبر : 10792
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح